Skrb za okolje še nikoli ni bila tako aktualna tematika kot v zadnjih dveh desetletjih. Svoj del odgovornosti prevzemajo tudi vsi glavni avtomobilski proizvajalci, vsak s svojo vizijo in filozofijo, kako bo s svojimi izdelki prispeval k čistejši prihodnosti. Japonska Toyota je točno pred dvema desetletjema predstavila svoje videnje s Priusom, ki velja za prvi avtomobil na hibridni pogon. Prius je avtomobil opremljen z dvema motorjema - s klasičnim bencinskim na notranje izgorevanje in elektromotorjem. Slednji je aktiviran pri speljevanju, ko je poraba goriva najvišja. Ko avtomobil doseže določeno hitrost, pri kateri se poraba zmanjša, pa preklopi na bencinski agregat. Na ta način se občutno zmanjšata tako poraba goriva, kot tudi izpust emisij ogljikovega dioksida.
Rojstvo uspešnice
Osebni avtomobil na hibridni pogon je bil deležen precejšnjega nezaupanja. Toyota je leta 1997, ko je bil Prius tudi uradno predstavljen, uspela prodati le 300 hibridov, pa še te zgolj na Japonskem. A že naslednje leto se je krivulja začela strmo vzpenjati.
Prius s svojim zanesljivim hibridnim pogonom predstavlja eno največjih avtomobilskih inovacij v zadnjem stoletju. Po njegovi zaslugi so Toyotini in Lexusovi avtomobili izjemno prizanesli našemu planetu. Zaradi njih je v ozračju več 58 milijonov ton ogljikovega dioksida manj.
V dvajsetih letih je Toyota predstavila štiri generacije Priusa. Vsaka naslednja generacija je bila boljša, bolj energijsko učinkovita in bolj tehnološko dovršena. Prius je precej več kot le ime avtomobila. Je blagovna znamka, ki predstavlja sinonim za nizko porabo, prijaznost do okolja in vedno nove tehnologije.
Seveda je Toyota prav po zaslugi Priusovih dosežkov hibridni pogon razširila tudi na skoraj vse druge modele. Do danes so izdelali že petnajst milijonov avtomobilov na hibridni pogon.