Konec veselja: Ravno navadili smo se na spletne nakupe, zdaj pa tole

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Z novimi ukrepi se ameriška potrošniška mrzlica začenja omejevati.
Oglej si celoten članek

Pravica do brezplačnih vračil blaga je bila uvedena pred nekaj leti, zanjo pa je bil zaslužen predvsem ameriški velikan Amazon. Sedaj se to pravico potrošnikov začenja omejevati. Del vrnjenega blaga mora biti očiščen, včasih tudi popravljen in prepakiran tako, da bo, ko nakup opravi naslednja stranka, videti kot nov. Naraščajoči stroški pošiljanja ter dodatno delo, potrebno za obdelavo vračil in sortiranje blaga ter pripravo za nadaljnjo prodajo, so ameriškim trgovcem začeli predstavljati težave, zato so začeli nekateri trgovci na drobno vračila delno ali v celoti zaračunavati, piše Business Insider.

Ameriška nacionalna maloprodajna zveza ocenjuje, da so kupci leta 2020 vrnili blago v vrednosti 100 milijard, lani pa za 218 milijard dolarjev (223 milijard evrov). Za vsako milijardo dolarjev prodanega blaga dobi povprečni trgovec 166 milijonov dolarjev (170 milijonov evrov) donosa.

Trgovci se poslužujejo različnih strategij 

K tej rešitvi se nekatera večja podjetja zatekajo tudi na trgih izven Združenih držav. V Zari, JC Penny, Abercrombie&Fit in J.Crew vračilo kupljenih izdelkov že stane od 4 evre naprej, švedska modna veriga H&M pa je nedavno objavila, da namerava preizkusiti zaračunavanje vračila na nekaterih svojih trgih, da bi videla odziv strank. Vračilo bo po novem ostalo brezplačno le, če bo spletni kupec blago v trgovino vrnil sam. Strokovnjaki predvidevajo, da bo to rešitev uvedlo čedalje več podjetij.

Nekateri trgovci pa uvedli možnost brezplačnih vračil zgolj za najzvestejše stranke, torej članom katerega od VIP programov nagrajevanja, v okviru katerega morajo na letni ravni porabiti določen znesek.

Trgovci brez fizičnih trgovin po drugi strani večinoma še dovoljujejo pošiljko vračila po pošti brezplačno, medtem ko nekatera podjetja zbirajo in združujejo vračila za različne trgovce na drobno na določenih lokacijah z namenom znižanja stroškov pošiljanja vračil.

Tudi v Sloveniji nekatera podjetja računajo vrnitev blaga, a je ta večinoma brezplačen, če potrošnik vrne blago v trgovino. Slovenska zakonodaja sicer določa, da ima potrošnik pri spletnih nakupih pravico, da v roku 14 dni od prejema blaga odstopi od pogodbe brez navedbe razloga. Obstoj pravice do odstopa od pogodbe je povezan z dejstvom, da potrošnik ob nakupu blaga ne vidi v živo, zato ne more preveriti njegove kakovosti oziroma ga preizkusiti. Za odstop od pogodbe v navedenem roku ni potrebno navajati razlogov, edini strošek potrošnika lahko predstavlja strošek vračila blaga, v kolikor vas je o tej obveznosti prodajalec predhodno jasno obvestil.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 14

  • 20:57 17. Oktober 2022.

    Nikjer ne piše, da mora trgovec nositi stroške vračila, razen če vračaš zaradi uveljavljanja garancije ali stvarne napake. V SLO …

  • 20:54 17. Oktober 2022.

    Pravilno. Poznam veliko več primerov, ko je folk zlorabljal to politiko brezplačnih vračil kot pa upravičenih primerov vračila.

  • 18:42 17. Oktober 2022.

    Pri spletnih nakupih pravico, da v roku 14 dni od prejema blaga odstopi od pogodbe brez navedbe razloga. Ha ha …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.