Oglas, ki prikazuje, kako nas naši otroci vidijo, ko pijemo, je dodobra pretresel svetovno javnost. Na YouTubu ima že več kot milijon in pol ogledov. Po besedah direktorja za komuniciranje v produkcijski hiši Studio Arkadena Božidarja Jovanovića niso pričakovali, da se bo po objavi angleške verzije na YouTubu na reklamni spot odzval skoraj ves svet. "Projekt smo sprejeli, ker se nam je zdel zanimiv. Naše sodelovanje je bilo dobrodelno, to pa zato, ker je imel spot tako močno kreativno idejo, da se nam jo je zdelo vredno zagovarjati in širiti," pravi direktor Studia Arkadena.
Zato je po njegovem mnenju tudi toliko pomembneje, da se držimo ozkega sporočila, ki ga prinaša spot. "Sporočilo je namreč zelo jasno skomunicirano in zelo dobro nastavljeno s strani kreativne zasnove."
Po mnenju mnogih so v reklamnem spotu poseben čar dali tudi otroci, ki so svojo vlogo opravili več kot odlično. Kot nam je povedal Jovanović, je bilo za tako pristno zaigrane otroške vloge potrebnega kar nekaj časa, obraze otrok pa so morali prilagoditi tudi finskemu trgu. "Da se otroci vživijo v vlogo, je potrebnega kar nekaj dela in časa. Nekateri otroci se vživijo prej, drugi pozneje. Gre za različne igralske sposobnosti. Vsak izmed otrok ima drugačno reakcijo."
"Otroci ne bi smeli videti filma, a tudi svojih pijanih staršev ne"
Na koga je ciljal oglas in ali je bil njihov namen šokirati javnost, smo se pogovarjali s kreativnim direktorjem helsinške agencije Euro RSCG Markom Vuorensolo, ki je oglas osnoval.
Zakaj ste oglas posneli v Sloveniji?
Pregledali smo več opcij. Razmišljali smo tudi o snemanju na Finskem, saj je produkcijska hiša, ki je delala film, iz Helsinkov. Na koncu smo spoznali, da bi bilo za nas najbolje, da film posnamemo v Sloveniji, saj je režiser Mikko Lehtinen že delal s Studiem Arkadena.
Je to vaš prvi film, ki opozarja na družbene probleme, ali ste pred tem posneli še kakšnega?
Že nekaj smo jih naredili. Naš prejšnji oglas je bil za istega klienta, ki je naročil ta oglas, Fragile Childhood. Naredili smo kampanjo Glas za otroka. Cilja skupina so bili ljudje, ki so v otroštvu trpeli zaradi družinskega alkoholizma. Zbirali smo njihove izkušnje. Na spletu so objavljali, kaj so doživeli, in na podlagi teh zapisov smo zdaj oblikoval naš zadnji oglas. Delali smo tudi kampanje za WWF (Svetovni sklad za naravo).
Je kateri od vaših prejšnjih oglasov po svetu povzročil tako močno reakcijo kot vaš zadnji?
Ja. Tudi prejšnja kampanja za Fragile Childhood je bila zelo uspešna, a ne tako kot zadnja. Leta 2007 smo za WWF naredili kampanjo, ki je bila po svetu zelo priljubljena. V Južni Ameriki so jo natisnili celo v šolske knjige. S kampanjami, ki ozaveščajo družbo, imamo izkušnje.
Kaj ste želeli doseči s tem oglasom? Gre za šokterapijo?
Tega ne bi rekel. Želeli smo spodbuditi diskusijo, kar nam je očitno uspelo. Mislim, da ne gre za šokiranje, ampak pogovor s starši. Če imate otroka in vidite film, je možno, da vas bo šokiral. Gre v bistvu za odsev vašega življenja. Lahko najdete vzporednice ali pa tudi ne. Čeprav oglas ne nagovarja vas, vidite svet skozi oči otroka. Morda boste hoteli pomagati drugim, jim svetovati, kako ravnati z alkoholom, če so v bližini otroci.
Ciljali ste torej na celotno družbo?
Da.
Ena od naših TV-postaj je oglas pokazala otroku, ki se je prestrašil. Kakšne reakcije je film sprožil pri vas?
Ne bi rekel, da je to oglas za otroke. Ta teden se bom pogajal z državno televizijo, da bi oglas predvajali večkrat, a pozno zvečer. Film ni primeren za majhne otroke. Preveč je grozljiv. A tudi tukaj se skriva sporočilo. Otroci ne bi smeli videti filma, a otroci tudi svojih staršev ne bi smeli videti pijanih. Tukaj je povezava.
In v čem je ta reklama šokantna?? Ravno takšne reklame bi morale imet prioriteto na TV, da se dejansko primejo …
...vse skupaj ni omembe vredno!
Meni se ne zdi grozljiv. Najprej je nek zajc, malo čuden. Pa ne vem zakaj je čuden božiček notri?