Kako nas naši otroci vidijo, ko pijemo, sprašuje finski oglas, ki skozi otroške oči prikazuje trpljenje ob starših alkoholikih.
Naročnik oglasa je finska nevladna organizacija Fragile Childhood, zanjo ga je zasnovala helsinška agencija EURO RSCG, režiral pa Mikka Lehtinen. Produkcija je delo Studia Arkadena, ki je nizkoproračunski oglas posnel v Ljubljani, vsi igralci in statisti so Slovenci. Celotna ekipa kot tudi lastniki prostorov, ki so bili snemanju, so svojo pomoč pri izvedbi oglasa ponudili za minimalen honorar oziroma brezplačno sodelovanje.
V spotu je prikazanih več prestrašenih otrok, ki strmijo v točko zunaj dosega kamere. Pozneje video razkrije, da zrejo v "pošasti", grde in hudobne subjekte, kot je denimo velikanski izmaličeni zajec, ženska, ki spominja na zombija, propadli klovn in strašljivi Božiček. Gre za alkoholizirane starše otrok, a slednji pred njimi čutijo le strah in jezo ter prav nič ljubezni.
Trpljenja otrok se ne zavedamo
Povod za oglas je raziskava izpred treh let, ki je pokazala, da alkohol na Finskem umori 17 odstotkov vseh ljudi v starostni skupini 15 do 64 let, kar je prvič doslej več kot bolezni. Zaradi alkoholizma umre 10,5 odstotka odraslih Fink, kar pa je podoben odstotek kot rak na prsih. S kampanjo želi organizacija opozoriti na še vedno preveč zamolčano dejstvo trpljenja otrok v družinah, kjer vlada alkohol. Po neki raziskavi naj bi zaradi tega trpel kar vsak četrti finski otrok, medtem ko je druga raziskava pokazala, da otroci do 10. leta starosti svoje pijane starši primerjajo s pošastmi.
Tisti, ki bi se moral zamisliti nad svojim pitjem se tako ali tako ne bo! Po šihtu gre v "ouštarijo" …
Spot ni ravno strašen. Ne vem, zakaj bi šokiral svet. Naj raje prikažejo umirajoče otroke po vsem svetu. Tisto je …
ja res je alkohol sramota v očeh otrok in se še kar naprej pije