Malezijski premier je sporočil, da Avstralija prevzema iskanje pogrešanega letala na južnem delu območja, na katerem se izvaja iskanje. V akcijo je vključenih 26 držav, ki pregledujejo radarske in satelitske podatke, ki bi jih pripeljali na sled pogrešanemu letalu.
Malezijske oblasti so potrdile, da je bilo letalo namenoma preusmerjeno, kar pomeni, da bi lahko odletelo tako severno kot južno od nazadnje znanega položaja. Po zadnjih besedah, ki so jih slišali iz pilotske kabine, "v redu, lahko noč", so bili oddajniki na letalu namenoma ugasnjeni. Kot so danes sporočili, naj bi zadnje besede izrekel kopilot in ne pilot. Zadnje besede so prejeli, ko so bili komunikacijski sistemi letala ugasnjeni, kar potrjuje, da gre za namerno sabotažo.
Sum padel na pilota in kopilota
Preiskava se je tako osredotočila na pilota in kopilota letala. Malezijska policija je v soboto preiskala njuna domova. Iz stanovanja pilota naj bi tako odnesli njegov simulator letenja in več drugih predmetov. Na današnji tiskovni konferenci so potrdili, da med hišnima preiskavama niso našli samomorilnih pisem, kljub temu pa še niso izključili možnosti, da je šlo za samomor.
Ameriške oblasti se vedno bolj nagibajo k tej možnosti. Kot navaja New York Post, je vedno bolj verjetno, da je šlo za samomor pilota ali kopilota letala. "Želel je priti čim dlje in pristati v najbolj oddaljenem in globokem delu oceana," je za časnik dejal Pete King, predsednik enega od odborov za nacionalno varnost. Dvomi, da bi bila odločitev za samomor ideja obeh. "Eden ali drugi bi moral ubiti ali kako drugače onesposobiti drugega," pojasnjuje.
Odločitev za takšen konec mogoče izhaja iz upanja, da bi družinski člani lahko zahtevali izplačilo življenjskega zavarovanja za pilota ali kopilota. "Če nikoli ne najdejo letala, ne morejo reči, da je šlo za samomor," meni King.
Ponovno preverjajo potnike
Pregledujejo tudi podatke drugih potnikov, inženirjev in osebja, ki bi lahko imelo stik z letalom pred vzletom. Policija je potrdila, da je med tistimi, ki jih preiskujejo, 29-letni inženir letalstva Mohd Khairul Amri Selamat, ki naj bi letel iz Kuala Lumpurja v Peking, da bi opravil dela na letalu na Kitajskem. "Osredotočamo se na vse, ki bi lahko imeli kakšne letalske izkušnje," je za Reuters dejal predstavnik policije.
Khairul je na družbenih omrežjih zapisal, da dela za švicarsko podjetje Execujet Aviation Group, kar uradno še ni potrjeno. Leta 2011 je na Facebooku zapisal, da za omenjeno podjetje dela v Maleziji.
Obrnili so se proti zahodu
Letalo z 239 potniki in člani posadke je 8. marca ob 0.40 po lokalnem času odletelo iz Kuala Lumpurja proti Pekingu. Kontrolorji zračnega prometa so imeli zadnji stik z letalom ob 1.20. Po podatkih z vojaškega radarja se je letalo nato obrnilo in odletelo proti severozahodu.
Iskanje se je tako zdaj preusmerilo na severni koridor proti Kazahstanu in Turkmenistanu ter severni Tajski in na južni koridor od Indonezije do južnega dela Indijskega oceana. Kazahstanske oblasti so že sporočile, da ni mogoče, da bi letalo neopaženo vstopilo v njihov zračni prostor. Da bi se to zgodilo, bi namreč moralo leteti čez Kitajsko, Indijo in več drugih držav. Da bi letalo vstopilo v njihov zračni prostor, so zanikali tudi v Pakistanu in Indiji.
Izogibali so se radarjem
Letalo naj bi letalo na nadmorski višini približno 1.500 metrov, da bi se izognilo radarjem. Malezijski mediji poročajo, da je po zadnjem prejetem sporočilu letelo še osem ur. Strokovnjaki opozarjajo, da je letalo pri letenju na omenjeni višini porabilo veliko več goriva.
"Potniki bi zagotovo opazili," je za britanski The Telegraph dejal nekdanji britanski vojaški ataše. "Hiter spust bi bil zelo opazen, a ne usoden. Poraba goriva bi bila veliko večja na nižji višini in če letiš počasneje. Poleg tega te opazijo."
Od kot ti sploh ideja, da so avtorji članka? Večina telih novic je (zelo površen) prevod novic iz tujih portalov. …
ce ne jenkiji potem Jansa? Pa kaj vam je?????
kvas ti hotu s temle povedat se bog ne ve