Največji dvig potniške ladje v zgodovini bi se moral začeti ob 6. uri, vendar se je zaradi nočne nevihte prestavil za tri ure, tako da se je akcija začela šele ob 9. uri.
Dvig ladje lahko spremljate v živo na tej povezavi.
Prva faza najbolj zahtevna
"Ob 9. uri so se zaključili še zadnji pregledi in operacija se je začela. Vse poteka gladko, operaterji sedaj delajo iz kontrolne sobe. Operacijo bo do konca spremljala ekipa inženirjev," je povedal inženir Sergio Girotto.
"Operacija poteka po načrtih," so nazadnje sporočili tehniki italijansko-ameriškega konzorcija Titan Micoperi, ki izvaja dvigovanje. Celotno akcijo koordinira ekipa 11 tehnikov, na čelu katerih je Južnoafričan Nick Sloane.
Trajalo bo dlje
A proti večeru se je začelo zapletati, saj bo dvigovanje trajalo dlje od pričakovanj. Strokovnjaki so sprva računali, da bodo 290 metrov dolgo ladjo dvignili v desetih do dvanajstih urah, sedaj pa so priznali, da bo trajalo dlje. "Tudi če traja 15 ali 18 ur, za nas je pomembno, da delo opravimo dobro," je poudaril eden od nadzornih inženirjev Franco Porcellacchia. "Odkrito povedano nam bolje ne bi moglo iti," je še dodal.
Kot je napovedal vodja civilne zaščite Franco Gabrielli, bo operacija končana v zgodnjih jutranjih urah torka. "Delali bomo celo noč," je dejal.
Najzahtevnejše že za njimi
V okviru odstranjevalne akcije je pristojnim s pomočjo ogromnih cementnih vreč in po meri narejene kovinske ploščadi že uspelo zavarovati rjaveči trup ladje, ki je bil tik pred tem, da zdrsne s skale v globlje vode. V nadaljevanju operacije naj bi sedaj s pomočjo vrvi in škripcev križarko postavili pokonci.
Ladjo so doslej uspešno dvignili s skal, na katerih je obležala, ter jo premaknili na umetno ustvarjeno ploščad, postavljeno pod morsko gladino. Doslej so razbitino obrnili za 10 stopinj, da bo stala povsem pokonci, pa mora kot dviga znašati 65 stopinj, poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Ko bodo ladjo dvignili za 24 stopinj, strokovnjaki sicer računajo na pomoč gravitacije in velikih tankov, zvarjenih na eno stran, ki se bodo napolnili z vodo, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Ko bo ladja stala pokonci, bodo tanke z vodo izpraznili ter jih namestili še na drugo, poškodovano stran. Zrak v njih bo ladji pomagal pluti.
Po dvigu spomladi v pristanišče
V skladu z načrti naj bi ladjo nato prihodnjo pomlad zvlekli do pristanišča, najverjetneje v toskanskem mestu Piombino.
"Trup ne bi zdržal še ene zime"
Italijanska agencija za civilno zaščito, ki nadzoruje izvedbo odstranjevanja križarke, je dokončno zeleno luč za dvig križarke dala v nedeljo zaradi ugodnih vremenskih razmer. Vodja projekta Sloane je opozoril, da je sedaj zadnji čas za odstranitev križarke, saj bodo vremenski pogoji jeseni vse slabši, trup ladje pa je vedno bolj šibak in morebiti ne bi zdržal še ene zime.
Račun do 830 milijonov
Costa Concordia je daljša kot legendarni Titanik in tehta dvakrat toliko. Za projekt so doslej že namenili več kot 600 milijonov evrov, po ocenah zavarovalnic, ki bodo projekt plačale, pa bi lahko račun narasel vse do 830 milijonov.
Costa Concordia leži obrnjena na bok že od januarja lani, ko je nasedla na čereh in se prevrnila. Na krovu je bilo takrat več kot štiri tisoč potnikov iz 70 držav, nesreča pa je vzela 32 življenj. Nesrečo naj bi sicer povzročil kapitan Francesco Schettino, ki se še vedno zagovarja pred sodiščem, grozi pa mu do 20 let zapora.