Nesrečna zgodba s kvalifikacijami se vleče že od prve dirke v Avstraliji. Čeprav so se dirkači strinjali, da nov kvalifikacijski sistem ni bil najboljša zamisel, bo ostal vsaj še na prihajajoči dirki v Bahrajnu. Moštva v tekmovanju so sicer po Avstraliji dosegla dogovor, da bodo kvalifikacije potekale po starem, a sprememba še ne bo takojšnja.
Z novim sistemom kvalifikacij so pred novo sezono želeli poskrbeti za več dogajanja na stezi, zato so uvedli sistem na izpadanje. Vsakih 90 sekund naj bi odpadel najslabši dirkač v tistem trenutku, poleg tega je ob njegovem imenu takrat rdeče obarvana ura odštevala 90 sekund, kolikor je imel še na voljo za izboljšavo časa.
V praksi se je izkazalo, da ura odšteva v prazno, dvobojev na stezi ni bilo: ekipe in dirkači so bili zadovoljni s časi, doseženimi v prvem delu, ocenili so, da startnih mest bistveno ne bodo mogli izboljšati, zato so se raje odločili za varčevanje s pnevmatikami, dirkači, ki so se uvrstili v zadnji del kvalifikacij, pa so že pet minut pred iztekom časa zapustili dirkalnike, na stezo pa ni zapeljal nihče več. "Razočaran sem, ker se nismo vrnili k staremu sistemu, tudi vsi drugi, ki jih poznam, razmišljajo enako," je pred dirko v Bahrajnu dejal štirikratni svetovni prvak Sebastian Vettel.
O neprilagodljivem vodstvu tekmovanja, ki ne vidi, da zadeve ne potekajo tako, kot so si zamislili, pa je Vettel podal slikovito primerjavo: "Recimo, da prodajate sladoled. Imate vanilijevega, ampak stranke hočejo čokoladnega. Naslednji dan odprete trgovino in prodajate - vanilijev sladoled. Tako je v formuli, ne delamo tistega, kar hočejo stranke, ampak prav nasprotno. Na to res ne moremo biti ponosni."
Slab nov sistem kvalifikacij pa je le vrh ledene gore, Vettel in drugi dirkači so pred dirko v Bahrajnu spisali tudi odprto pismo in opozorili na težave svojega športa, v katerem zaradi slabe prilagodljivosti in preveč zapletenih pravil pada priljubljenost in izgublja navijače. Vettla je podprl tudi vodja ekipe Mercedes Toto Wolff: "Pričakujem, da bodo kvalifikacije potekale tako kot v Melborunu. Na koncu se ne bo dogajalo nič. Bomo videli, kakšne posledice bo to imelo za prihodnost."
V vročo polemiko se je pred nedeljsko dirko vključil tudi veteran formule 1 in njen vodja Bernie Ecclestone. Bil je med pobudniki novih kvalifikacijskih pravil, kljub njihovemu neuspehu pa ni podprl nove spremembe oziroma vrnitve k staremu načinu. Zdaj ima novo zamisel, čeprav zaradi datuma, ko jo je izrekel, ni povsem jasno, ali je mislil resno ali pa gre za prvoaprilsko šalo. "Tudi meni ni bilo všeč. A moramo počakati, kaj se bo zgodilo," je dejal Ecclestone, na vprašanje, kaj bi lahko bila alternativa, pa je dejal: "Morda bi startna mesta lahko kar žrebali. Ampak ekipam to spet ne bi bilo všeč." Žreb pa ni edina možnost, po Ecclestonovemu mnenju bi lahko kvalifikacijskim časom tako prišteli še točke iz skupnega seštevka ali pa rezultate prejšnje dirke, s čimer bi se vrstni red spet pomešal.