Gre za znesek v višini 44.000 evrov, ki ga je vlada Janeza Janše marca namenila najboljši alpski smučarki v zadnji sezoni, Črnjanki Tini Maze, ki je z rekordnim točkovnim izkupičkom osvojila tudi veliki kristalni globus.
"Vlada je na današnji seji na predlog ministra, pristojnega za šport, za športne dosežke, ki so nad pričakovanji promovirali Republiko Slovenijo, zlasti z omogočanjem njene predstavitve na področju turizma in gospodarstva, enkratno nagradila alpsko smučarko Tino Maze v višini 44.000 evrov, pri čemer se sredstva zagotovijo iz proračunskih sredstev ministrstva, pristojnega za šport," so takrat med drugim zapisali na vladi.
Luka Špik, ki je imel podporo slovenskih športnikov, zaposlenih v slovenski javni upravi, ki so se danes zbrali na Brdu, je prisotnim predstavnikom oblasti očital, da je šlo za diskriminatorno potezo. Pri tem ni dvomil o upravičenosti nagrade za Mazejevo, a je izpostavil neenakopraven položaj drugih športnikov.
Enačenje državnih simbolov s politiko slabi patriotizem
"Vsi se trudimo za promocijo. Tisti, ki jim uspe bolj, in tudi tisti, ki jim uspe manj. Tudi drugi smo in so imeli izredno uspešne sezone, pa nihče ni bil nagrajen in neverjetno je, da tega nihče nikoli ni opazil," je med drugim zatrdil Špik in dodal, da se prav vsi športniki trudijo po najboljših močeh, da vsi zastopajo državne barve in da so številni športniki zelo uspešni.
"Državne simbole, ki jih imamo na opremi, enačimo tudi s politiko in ob takih potezah se patriotizem izgublja," je še dodal Špik ter se tako navezal na enourno razpravo o pomenu nacionalnih barv in državnih simbolov na športni opremi in večkrat izpostavil, da ni težava nagrada za Mazejevo, ampak nejasen način, kako se do takšnih nagrad pride.
Pahor se bo osebno zavzel za korak naprej
Špiku je pritrdil predsednik Borut Pahor, ki je potrdil, da razume težave športnikov. "Vprašanje je popolnoma legitimno. Osebno sem bom zavzel, da naredimo korak naprej in da pogledamo, če lahko na tem področju naredimo razumne standarde," je obljubil Pahor.
Za uveljavitev nacionalnih športnih barv
Predsednik republike, ministra in predstavniki Olimpijskega komiteja Slovenije so na Brdu pri Kranju s slovenskimi vrhunskimi športniki razpravljal tudi o nacionalnih barvah in državnih simbolih ter podprli zdajšnje rešitve.
Namen dogodka, ki ga je urad predsednika pripravil v sodelovanju z OKS, je bil odkriti odnos športnikov do identitete slovenskega športa v beli, modri in zeleni barvi ter spoštovanje državnih simbolov na tej opremi, ki postaja vse bolj prepoznavna barva slovenskega športa in ki jo uporablja vse več slovenskih športnikov in športnih zvez.
Predsednik Pahor je ob tem v razpravi poudaril pomen športa v obdobju krize, saj so prav športniki tisti, ki s svojimi dosežki vračajo vero v uspeh. "Tisti hip, ko nekdo od vas stoji na zmagovalnem odru in zaradi vas ljudje doma poslušamo slovensko himno, smo lahko še tako kritični do politike ali državnih institucij, ali celo pesimistični, tisti hip se v nas prebudi prepotreben kanček upanja. Če je uspelo vam, lahko tudi nam," je med drugim povedal Pahor in poudaril tudi pomen enotnosti slovenskih športnih barv in uporabe državnih simbolov.
Odzivi športnikov vse bolj pozitivni
Razprava je bila v širšem smislu namenjena uveljavitvi slovenskih športnih barv - bele, zelene in modre. Predsednik OKS Kocijančič je ob tem poudaril, da je pomembno, da se začeta pot nadaljuje, saj slovenske barve že postajajo prepoznavne in na začrtani poti je treba vztrajati.
V razpravo se je vključil tudi Sandi Murovec, oblikovalec slovenske olimpijske opreme za naslednje olimpijske igre v Sočiju 2014 in sooblikovalec trenutnih športnih barv in simbolov, ki pravi, da gre za premišljen izbor, ki slovenske športnike ločuje od drugih. Murovec je ob tem poudaril, da ve, da oprema nikdar ne more biti takšna, da je vsem všeč, da se je treba držati začrtanih smernic in tudi odzivi športnikov so v zadnjih časih vse bolj pozitivni.
Vsak ima legitimno pravico, da plačuje za tisto kar mu je všeč in mu to nekaj pomeni. Za mene osebno …
Luka lahko te imajo za okajenega posebneža, kar se mene tiče tvojega razmišljanja ne razumem kot nevoščljivost temveč popolnoma primerno …
Ne bi rekel, da je ravno brcnil v temo. Ona je reklama za Milko. Kar je čisto v redu. <br …