Mednarodni transportni forum ITF pri organizaciji OECD je po poročanju časnika Finance na primeru Slovenije pripravil simulacije zmanjšanja prilivov zaradi nižje porabe naftnih derivatov.
Zmanjšanje odvisnosti od fosilnih goriv v prometu namreč vpliva blagodejno na okolje in zdravje ljudi, po drugi strai pa pomeni manjša poraba naftnih derivatov manjše davčne prilive in tako pritisk na proračun.
Časnik Finance je povzel obsežno študijo, ki obsega 82 strani, ki ugotavlja, da v Sloveniji 14, 6 odstotka vseh davkov zberemo s trošarinami in davki na prodajo dizla in bencina v cesntem prometu.
Uporaba goriv manjša za 56 odstotkov
Pod pogojem, da se bo do leta 2030 učinkovitost porabe goriva v vozilih z notranjim izgorevanjem izboljševala v skladu s standardi EU, in pod pogojem, da bo imelo 60 odstotkov vseh na novo kupljenih avtomobilov do leta 2050 alternativne motorje, bodo davčni prilivi zaradi zmanjšane porabe goriv po oceni študije upadli za 56 odstotkov do leta 2050.
Pribitek na prevožene kilometre
V študiji ocenjujejo, da bi se bilo na spremembe v strukturi voznega parka mogoče razmeroma hitro prilagoditi s postopno davčno reformo. Izgubo pri pobrani trošarini in davkih na prodajo goriva lahko, kot študijo povzemajo pri Financah, nadomesti razmeroma skromni pribitek na vse prevožene kilometre na slovenskih avtocestah, ki bi ga postopoma povečevali.
Glede na predviden upad prodaje goriv bi morali leta 2020 začeti obračunavati pribitek v višini 0,007 evra po kilometru, do leta 2050 pa bi ga morali pribitek povečati na 0,046 evra po kilometru.
Ta davek ne bi smel veljati za vozila na fosilna goriva, ker so ta davek že obračunali pri prodaji goriva.
No, no.. se je že začelo. Tisto, kar smo nekateri prizemljeni predvidevali ŽE OD ZAČETKA elektro gonje. Dejstvo je, (kar …
a ne bi bilo bolje, da tudi vlada malo zmanjsuje svojo porabo? in da izpad teh sredstev poisce z notranjimi …