"Razpis za javno-zasebno partnerstvo za projekt Center Rog bo Mestna občina Ljubljana (MOL) ponovila takoj, ko bomo ugotovili, da obstaja realen interes za to," napovedujejo na MOL, potem ko se na razpis za prenovo Roga ni prijavil nihče. Kljub temu so prepričani, da bodo partnerja našli, zato o drugih načinih realizacije projekta ne razmišljajo, čeprav od zasebnika pričakujejo kar 39 milijonov evrov; te bi vložil v prenovo nekdanje tovarne in gradnjo prizidka, garažno hišo s 578 parkirnimi prostori in hotelsko-stanovanjsko-poslovni objekt.
Tudi za gradnjo gimnastičnega centra Pegan - Petkovšek zanimanja med zasebniki ni, zato je MOL rok za prijavo na razpis podaljšala do 16. aprila. Podaljšala je tudi rok za prijavo na razpis za gradnjo garaže pod tržnico, na katerega sta se skupaj vendarle prijavila Gradis skupina G in Kranjska investicijska družba.
"Trenutno so zelo slabi časi za javno-zasebna partnerstva. Težavi sta dve: takšna partnerstva so zdaj za zasebne vlagatelje nezanimiva, javni partnerji pa na take projekte niso pripravljeni," ocenjuje Maks Tajnikar z ekonomske fakultete (EF) v Ljubljani. O tem, da se na razpise MOL prijavljajo ista podjetja, kot je Gradis, Tajnikar meni: "Samo eni in isti imajo denar. V Sloveniji je zasebnih partnerjev relativno malo."
Mojmir Mrak z EF meni podobno, primer Rog pa težko komentira: "Lahko tudi, da so razpisni pogoji restriktivni. Zasebni sektor mora izračunati, ali bo iz projekta potegnil profit. Javno-zasebno partnerstvo namreč temelji na profitnem motivu zasebnega sektorja."
V rebalansu letošnjega proračuna je sicer MOL predvidela, da bodo zasebni partnerji za sedem projektov samo letos namenili 40 milijonov evrov, v štirih letih pa skoraj 110 milijonov.
Zasebniki se za projekte ne tepejo
Tajnikar: Slabi časi za javno-zasebna partnerstva.