Začele so se poletne razprodaje

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Čeprav so se danes uradno začele razprodaje, večina trgovcev ponuja popuste, ki za razliko od razprodaj, niso časovno omejeni. Promocije so trgovci tako ponujali že pred uradnim začetkom razprodaj, zato danes v trgovinah ni bilo večje gneče. Veliko kupcev bo počakalo še na dodatne popuste. Na poletnih razprodajah je sicer večje zanimanje za cenovno višji razred.
Oglej si celoten članek

Vroči popusti, veliko poletno znižanje, akcija, ugodno ... to so napisi, ki so jih razobesili danes, na dan, ko so se uradno začele poletne razprodaje. Kot ugotavljajo na trgovinski zbornici, se v tem času precej trgovcev ne odloči za razprodajo, ampak za drugačne načine pospeševanja prodaje. Tako se izognejo pravilom, ki bi se jih sicer morali držati med razprodajami. 

"Sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve predstavljajo del utečene slovenske potrošniške tradicije, ki pa jo trgovci dopolnjujejo z različnimi ugodnostmi skozi celo leto, kar je praksa trgovcev tudi v tujini. Tako glede na spremenjene nakupne navade potrošnikov opažamo, da veliko trgovcev v obdobju sezonskih razprodaj potrošnikom ponuja različne promocije, akcije, znižanja, itd., saj je izvajanje takšnih procesov pospeševanja prodaje organizacijsko enostavnejše, " pravijo na trgovinski zbornici Slovenije.

Razprodaja največ 60 dni, popusti lahko tudi dlje

Foto: Saša Despot razprodaja Tako uvedba razprodaje, kot popustov, ali katere koli druge oblike znižanja, za trgovce ni obvezna. Ti se torej sami odločijo, ali bodo znižali cene svojim izdelkom ali ne ter za koliko oziroma katerim svojim izdelkom bodo znižali cene in katerim ne. V tem delu so trgovci povsem svobodni. 

Če se trgovec odloči za uvedbo razprodaje, mora spoštovati zlasti določbe 28. člena Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) in sicer predvsem glede objave razprodaje na krajevno običajen način, označenosti blaga s ceno pred znižanjem in znižano ceno ter da najvišji odstotek znižanja (če je znižanje objavljeno v razponu, npr. od 20 do 50 odstotkov) zajema vsaj eno četrtino vrednosti blaga v razprodaji. Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, vendar do največ 60 dni.

Navidezno znižanje in znižanje le najdražjih izdelkov

Foto: Saša Despot razprodaja Akcijske prodaje lahko potekajo pred, med ali po sezonskih razprodajah, pri tem pa je po podatkih trženga inšpektorata, pomembno, da:

  • trgovec z objavo akcije ne zavaja potrošnika in v oglasu navede takšne podatke, ki bodo potrošniku jasni, razumljivi in nedvoumni (katero blago je znižano, za katero blago popusti ne veljajo, odstotek znižanja ipd.),

  • zniža cene le tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah,

  • ne izvaja navideznega znižanja, t.j., da cene najprej zviša in jih nato takoj zniža ter objavi znižanje,*

  • odstotka popusta ni potrebno označiti na vsakem izdelku posebej, lahko je označen odstotek popusta za skupino izdelkov v enem od prodajnih programov, ki so znižani za ta odstotek,

  • popust lahko traja neomejeno dolgo; trgovec lahko popuste imenuje z različnimi komercialnimi nazivi.

* Izdelek mora biti po neznižani (redni) ceni ponujen primeren in zadosten čas. Zakonsko ni definirano, koliko naj bi ta čas trajal.

Če je blago brezhibno, ga trgovcem ni treba menjati

Kljub znižani ceni pa mora biti blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. V primeru, da se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo, prav tako kot v redni prodaji v času izven sezonskih razprodaj.

V primeru, da ste na razprodaji kupili izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval vašo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja, ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj. Na ZPS tako kupcem svetujejo, da posebej, ko ne kupujejo zase, v trgovini preverijo, ali bodo zamenjali izdelek kupljen na razprodaji.

Kupujejo predvsem kvalitetnejše in trajnejše izdelke

Foto: Saša Despot razprodaja "V zadnjih letih na TZS zaznavamo spremenjene navade potrošnikov, ki se na sezonska znižanja dobro in premišljeno pripravijo, in v večini primerov zato posegajo po bolj kvalitetnem blagu ter blagu, ki je namenjeno za več sezon," pravijo na zbornici.

Potrošniki najbolj povprašujejo po izrazito poletnih kosih oblačil, predvsem tudi otroških oblačil, saj jih otroci hitro prerastejo, športnih oblačilih ter oblačilih za prosti čas, ki je namenjen preživljanju dopustniških dni (na primer kopalke, oblačila za plažo, za kolesarjenje in tek, itd.), in sicer je povpraševanje večje v prvih dneh, čemur letos botruje tudi vreme. Večje je tudi povpraševanje po priznanih blagovnih znamkah in izdelkih višjega cenovnega razreda, saj trgovci običajno to blago prodajajo po še posebej ugodnih cenah. "Drži pa, da nekateri potrošniki počakajo tudi še na dodatna znižanja, saj kupna moč v Sloveniji v zadnjih letih stagnira," pravijo na TZS.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 21:26 11. Julij 2016.

    Napiše se S 5. razredi.

  • 20:44 11. Julij 2016.

    Toliko slovničnih napak na kupu pa že dolgo nisem srečal. Res žalostno, da nimajo enega sposobnega, ki bi prebral in …

  • dp
    19:05 11. Julij 2016.

    ga trgovcem ni treba menjati ... slovenština

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.