Vroči popusti, veliko poletno znižanje, akcija, ugodno ... to so napisi, ki so jih razobesili danes, na dan, ko so se uradno začele poletne razprodaje. Kot ugotavljajo na trgovinski zbornici, se v tem času precej trgovcev ne odloči za razprodajo, ampak za drugačne načine pospeševanja prodaje. Tako se izognejo pravilom, ki bi se jih sicer morali držati med razprodajami.
"Sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve predstavljajo del utečene slovenske potrošniške tradicije, ki pa jo trgovci dopolnjujejo z različnimi ugodnostmi skozi celo leto, kar je praksa trgovcev tudi v tujini. Tako glede na spremenjene nakupne navade potrošnikov opažamo, da veliko trgovcev v obdobju sezonskih razprodaj potrošnikom ponuja različne promocije, akcije, znižanja, itd., saj je izvajanje takšnih procesov pospeševanja prodaje organizacijsko enostavnejše, " pravijo na trgovinski zbornici Slovenije.
Razprodaja največ 60 dni, popusti lahko tudi dlje
Če se trgovec odloči za uvedbo razprodaje, mora spoštovati zlasti določbe 28. člena Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) in sicer predvsem glede objave razprodaje na krajevno običajen način, označenosti blaga s ceno pred znižanjem in znižano ceno ter da najvišji odstotek znižanja (če je znižanje objavljeno v razponu, npr. od 20 do 50 odstotkov) zajema vsaj eno četrtino vrednosti blaga v razprodaji. Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, vendar do največ 60 dni.
Navidezno znižanje in znižanje le najdražjih izdelkov
-
trgovec z objavo akcije ne zavaja potrošnika in v oglasu navede takšne podatke, ki bodo potrošniku jasni, razumljivi in nedvoumni (katero blago je znižano, za katero blago popusti ne veljajo, odstotek znižanja ipd.),
-
zniža cene le tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah,
-
ne izvaja navideznega znižanja, t.j., da cene najprej zviša in jih nato takoj zniža ter objavi znižanje,*
-
odstotka popusta ni potrebno označiti na vsakem izdelku posebej, lahko je označen odstotek popusta za skupino izdelkov v enem od prodajnih programov, ki so znižani za ta odstotek,
-
popust lahko traja neomejeno dolgo; trgovec lahko popuste imenuje z različnimi komercialnimi nazivi.
* Izdelek mora biti po neznižani (redni) ceni ponujen primeren in zadosten čas. Zakonsko ni definirano, koliko naj bi ta čas trajal.
Če je blago brezhibno, ga trgovcem ni treba menjati
Kljub znižani ceni pa mora biti blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. V primeru, da se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo, prav tako kot v redni prodaji v času izven sezonskih razprodaj.
V primeru, da ste na razprodaji kupili izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval vašo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja, ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj. Na ZPS tako kupcem svetujejo, da posebej, ko ne kupujejo zase, v trgovini preverijo, ali bodo zamenjali izdelek kupljen na razprodaji.
Kupujejo predvsem kvalitetnejše in trajnejše izdelke
Potrošniki najbolj povprašujejo po izrazito poletnih kosih oblačil, predvsem tudi otroških oblačil, saj jih otroci hitro prerastejo, športnih oblačilih ter oblačilih za prosti čas, ki je namenjen preživljanju dopustniških dni (na primer kopalke, oblačila za plažo, za kolesarjenje in tek, itd.), in sicer je povpraševanje večje v prvih dneh, čemur letos botruje tudi vreme. Večje je tudi povpraševanje po priznanih blagovnih znamkah in izdelkih višjega cenovnega razreda, saj trgovci običajno to blago prodajajo po še posebej ugodnih cenah. "Drži pa, da nekateri potrošniki počakajo tudi še na dodatna znižanja, saj kupna moč v Sloveniji v zadnjih letih stagnira," pravijo na TZS.
dezurni@zurnal24.si
Napiše se S 5. razredi.
Toliko slovničnih napak na kupu pa že dolgo nisem srečal. Res žalostno, da nimajo enega sposobnega, ki bi prebral in …
ga trgovcem ni treba menjati ... slovenština