V Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) ocenjujejo, da so po štirih letih in pol dosegli pomembno sodno zmago za uporabnike bančnih storitev.
Višje sodišče v Ljubljani je namreč v celoti potrdilo sodbo, da mora NLB potrošniku vrniti 5.000 EUR, ki so mu bili ukradeni z zlorabo spletne banke ter mu plačati še zamudne obresti.
"Gre za prvi judikat v zvezi z omejitvijo odgovornosti potrošnika v primeru zlorabe spletne banke, ki je določena v 120. členu Zakona o plačilnih storitvah in sistemih," zato je po mnenju odvetnica Žive Drol Novak pomembna zmaga za vse potrošnike, ki uporabljajo sodobne elektronske bančne storitve. Kot pravi, se s to sodbo "vzpostavljajo merila za presojo ravnanja in odgovornosti bank za storitve, ki jih ponudijo potrošnikom".
Banka ne bi smela zavlačevati z vračilom
V ZPS so izpostavili, da so že večkrat pozvali banke, naj svojim strankam ponujajo varne načine poslovanja in upoštevajo, da komitenti niso strokovnjaki za informacijsko tehnologijo. Zato naj v primeru nedvomnih spletnih zlorab spoštujejo zakonska določila o odgovornosti za škodo in naj ne zavlačujejo s povračilom škode.
Kako je lahko račun neznan ???
Drži, če padeš na phishing, te noben antivirus ne reši.
Noben antivirus in nobeno orodje za odstranjevanje vohunske opreme ne more zaščititi računalnika pred bukavostjo uporabnika.