"Imamo enak pogled na to, kako pomembna je kakovostna, polna povezava na desetem koridorju, in če ne bo druge cevi, bo karavanški predor praktično edino ozko grlo na tem koridorju," je ob podpisu pisma dejal Patrick Vlačič, ki meni, da je izgradnja druge cevi predora nujna. "Zavedamo se, da je finančno to težak projekt, vendar je to tako z vidika varnosti kot s stališča vzdrževanja in predvsem uporabnikov dobra rešitev," je izpostavil.
Pismo o nameri predstavlja krepitev dogovora iz septembra, ko sta se obe strani zavzeli za gradnjo druge cevi karavanškega predora. V pismu je zapisano, zakaj je druga cev potrebna in zakaj je takšna rešitev boljša. "Mnenje Koroške bo za odločitev avstrijske vlade zelo pomembno," je prepričan Vlačič. V uspeh pa je prepričan tudi Gerhard Dörfler, ki je pojasnil: "Temeljni namen pisma o nameri je, da dosežemo konsenz na Dunaju in potem še v Bruslju. Če smo se že dogovorili na ravni Ljubljane in Celovca, potem mislim, da bo tudi zvezna vlada pritrdila temu projektu."
Potrebnih bo 300 milijonov
Izgradnja druge predorske cevi bi sicer stala okrog 300 milijonov evrov in predstavlja velik finančni zalogaj, pri čemer delež financiranja med državama še ni dogovorjen. Dvajset let star karavanški predor v trenutni obliki ne izpolnjuje evropskih varnostnih standardov, ki jih mora doseči najkasneje aprila 2019, bodisi z ubežnim rovom bodisi z drugo predorsko cevjo.
"Veliko bolje je naložiti 300 milijonov evrov v prave projekte, kot 100 milijonov evrov le v ubežni rov," je ocenil Dörfler. Vlačič je na prvo mesto postavil vprašanje varnosti. Ob tem je spomnil na nedavno nesrečo v karavanškem predoru, ko sta se zaletela tovornjaka in je prišlo do popolnega kolapsa ter zapore prometa, kar se ne bi zgodilo, če bi predor imel še eno cev.
Glede druge cevi bo seveda morala mnenje podati tudi nova vlada, kar pa po Vlačičevih besedah ne bi smel biti problem. Kot najboljšo možnost financiranja investicije je navedel javno-zasebno partnerstvo, saj gre za edini predor v državi, katerega uporaba se plačuje.
Končna odločitev marca?
Strokovnjaki naj bi do konca januarja 2012 pripravili potrebne podlage in do marca naj bi bila sprejeta dokončna politična odločitev glede neposredne izgradnje druge predorske cevi ali najprej izgradnje ubežnega rova in šele kasneje druge cevi, kar bi bilo v prvi fazi precej ceneje. Na koncu pa naj bi takšna varianta stala nekoliko več.
Kamione na vlake in železniški predor , 300 milj. pa v gradnjo ravninske proge in drugega tira, če imaš svoj …