"Prejšnja leta nismo bili naročeni na eAsistenta, letos pa smo se odločili, da bomo poskusili, ker je večina staršev v razredu aplikacijo že uporablja," pravi oče dekleta zadnje triade ene od slovenskih osnovnih šol. "Sedaj ne vem, če se ne bomo raje odjavili, saj me tovrstna sporočila po nepotrebnem vznemirjajo."
Po prejemu SMS-a, naj preveri vsebino učiteljevega sporočila na portalu za starše, je namreč hitro pogledal v aplikacijo, kaj je tako nujnega, da si zasluži sporočilo na telefon. Obvestilo je bilo sledeče: "Brez spetih las - pomembno zaradi varnosti!".
Druga mama pripoveduje, da je prejela več sporočil, da njen sin noče sneti kape pri pouku. Razložila je, da je sin to počel zaradi težav z ušesi. "Kaj se res ne morejo učitelji sami z otrokom pomeniti o teh rečeh, če pa že ne, ali ne bi o tem raje kakšno rekli na govorilnih," se sprašujeta starša. Nepotrebno se je staršu zdelo tudi sporočilo po SMS-u, da se je otrok v razredu presedel.
Mama srednješolca kot pozitvno ocenjuje e-redovalnico, saj so tam zbrane vse ocene, ki jih pregleduje njen sin. "A izrecno sem napisala, da ne želim prejemanja SMS obvestil, pa jih kljub temu prejemam. Da ne omenjam tega, da me obveščajo o odsotnosti, tudi ko sem izostanek že opravičila. Vsakič znova se zgrozim, ko dobim tak SMS."
Bolje je več ustne komunikacije
Ravnatelj OŠ Gorje Milan Rejc, ki zase pravi, da ima rad nove tehnologije in tehnične izboljšave, poudarja, da z učitelji in starši vseeno najraje čimveč komunicira ustno. "Na splošno mislim, da je to samo eno od možnih orodij za komunikacijo, ki je bila včasih samo ustna ali v obliki dopisov in beležk, sedaj pa je omogočena tudi v elektronski obliki," pravi Rejc.
Pri tem nam bo po besedah Rejca v pomoč "nekaj zdrave pameti". "Komunikacija je stvar, ki se dogaja med ljudmi, ni samo na papirju. Hitro lahko storimo kaj narobe, klik na mail je nepovraten," pravi Rejc in dodaja, da tudi njegove sodelavke v šoli raje vidijo, da jim stvari pove ustno, kot da bi jim sporočila pošiljal preko eAsistenta. "Sam grem pred poukom v zbornico malo na klepet, če le utegnem. Ne glede na to, kateri medij uporabimo, je pomembno, kako to naredimo. Če se imamo lepo, se imamo lahko lepo, ko se vidimo, ali tudi, ko si pošiljamo sporočila po elektronski pošti."
Odličen pripomoček za odjave v vrtcu
Po drugi strani kot zelo uporabne ocenjuje nekatere druge rešitve, ki jih ponuja sistem. "Zelo dobro deluje v vrtcu, kjer so otroci pogosto odsotni in lahko starši preko tega sistema opravijo odjavo, učiteljice pa vedo, da otroka ne bo v vrtec in ga ne čakajo," pove gorenjski ravnatelj. "Sam sem včasih po šoli hodil z redovalnicami, sedaj grem lahko le s tablico, kjer vse pregledam. Kot vir informacij je eAsistent gotovo zelo dober."
Jana Sirc iz podjetja Logos.si pojasnjuje, da eRedovalnica združuje dva pojma in ima mnogo širšo uporabnost, kot tisto, ki se jo pogosto omenja v medijih in zadeva komunikacijo šole s starši. "Eno je eRedovalnica, ki jo pregledujejo starši ali v srednji šoli tudi dijaki, a ima v ozadju številne druge funkcionalnosti," razlaga Sirčeva. "Šole elektronsko beležijo ocene in obdelujejo podatke, ki so jih recimo dolžne zagotavljati ministrstvu ali statističnemu uradu."
S pomočjo tovrstnih aplikacij šole sestavljajo tudi urnike. "Gre za zelo kompleksen program ali sklop programov za šole, od urnikov do evidentiranja delovnega časa, povezav s kuhinjo ali plačilom prehrane," našteva Sirčeva. "V večino segmentov lahko posegajo tudi starši. Npr. če šola uporablja sistem za prehrano, lahko starši otroka odjavijo od malice ali pa ga naročajo in izbirajo menije."
Šole vzamejo to, kar potrebujejo
Sistem eRedovalnice uporablja med 250 do 300 osnovnih in okoli sto srednjih šol. "Gre za šole, ki imajo naročeno vsaj kakšno od teh modularnosti, saj je sistem sestavljen tako, da vsaka šola vzame to, kar potrebuje," pojasnjuje Sirčeva.
E-asistent, ki ponuja podobno storitev, uporabljata približno dve tretjini osnovnih in srednjih šol v Sloveniji. "Gre za elektronskega osebnega asistenta učiteljev, ki jim olajša vsakdanje delo," pojasnjuje Kaja Hrastar z eAsistenta. "Šole si z eAsistentom pomagajo na različnih področjih, od vsakodnevnih opravil, kot so šolske ure, interesne dejavnosti, govorilne ure, roditeljski sestanki, ocenjevanja, dodatna strokovna pomoč, individualna in skupinska pomoč, do vodenja dokumentacije, organizacije pouka, komunikacije in administracije."
Aplikacije ne uporabljajo vsi starši
Uporaba eAsistenta za starše se zelo razlikuje od šole do šole. "E-Asistent staršem omogoča pregled urnika, prehrane, komunikacijo s šolo, ostalimi starši, pregled izostankov, napovedanih ocenjevanj, ocen, domačih nalog in spremljanje zanimivih člankov ter nasvetov staršev," pove Hrastarjeva.
Na OŠ Gorje so lansko leto naredili analizo uporabe storitve pri starših in ugotovili, da program uporablja do deset odstotkov staršev.
irma.hus@zurnal24.si
ma ne vem če so bili ravno zadostni ali dobri to je malce tako povedano poznam take ki so bili …
Mislim da učitelji nimajo dovolj znanj, okrog psihologije ,skoraj nihče ne prepozna otroka z blago obliko autizma, hiperaktivnega otroka, dislektika, …
Tihi so hujši.