Vse po pravilih, kolesarji pa padajo kot muhe

Foto: Anže Petkovšek Vevški most Foto: Anže Petkovšek Vevški most Foto: Anže Petkovšek Vevški most Foto: Anže Petkovšek Vevški most
Številne "samoudeležene nesreče" kolesarjev in mopedov tudi z več polomljenimi rebri, a občina ugotavlja, da je vse "po pravilih".
Oglej si celoten članek

"Ob današnjem pogledu na reševalno vozilo in krvavo cestišče obujam pobudo izpred skoraj dveh let, Okoliški prebivalci smo prepogosto priče tovrstnim prizorom - padcem kolesarjev - stanje na cestišču pa se kljub vašemu posredovanju pobude še ni uredilo in ostaja kritično," je pred časom na nevaren odsek v ljubljanskih Vevčah občino opozoril Ljubljančan prek sistema pobude meščanov. Omenjena pobuda tudi ni edina, saj krajani na neprijazen odsek kolesarjem pred Papirnico Vevče opozarjajo že leta.

Foto: Žurnal24 Zurnal24 Kolesarji, ki upoštevajo oznake in vozijo po označeni kolesarski stezi, se na drugi strani mostu znajdejo pred ograjo papirnice in oznako naj zavijejo levo. Tistim, ki na "past" niso pripravljeni in tira ne prečkajo pod dovolj velikim kotom, se kolo ujame med tirnice, čemur sledi padec. Ta pa se večkrat konča tudi z obiskom urgence.

Padci, zlomi, udarnine ...

Koliko nesreč pri prečkanju železniške proge se je zgodilo na ta način ni mogoče ugotoviti, saj policija zabeleži le tiste hujše nesreče, kjer so posredovali reševalci. Nataša Pučko, predstavnica ljubljanske policijske uprave, pa nam je pojasnila, da so v lanskem letu tako našteli tri prijave.

Cestni promet se v tem prilagaja prilagaja železniškim predpisom

Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet ljubljanske občine na opozorila kolesarjev in motoristov na neprimerno ureditev odgovarjajo, da "gre za specifičen primer", ker gre za vzdolžno prečkanje železniške proge čez cesto". V tem primeru pa se cestni promet prilagaja železniškim predpisom – ne obratno in velja Zakon o varnosti v železniškem prometu. Lastnik (v danem primeru je to Papirnica Vevče) oziroma upravljalec tira pa je pristojen in dolžan urejati progovni pas 3 metre na vsako stran od osi proge.

Foto: Anže Petkovšek Vevški most

Da je omenjen odsek precej nenavaden, pritruje tudi predsednik društva Ljubljanska kolesarska mreža in arhitekt Gašper Žemva, ki dodaja, da je problem za kolesarje, da tirnice sekajo pot kolesarjev pod zelo ostrim kotom, tako da morajo biti kolesarji pri vožnji preko teh tirov previdni in ne preveč hitri.

Ker je tir še v uporabi, pa preproste infrastrukturne rešitve v tem primeru ni. "Kolesarjem pri prečkanju proge preostane le previdnost pri vožnji preko tirov. Dvomimo, da bi MOL imela dovolj sredstev za ločevanje tirnih in cestnih vozil na temu mostu," še pravi Žemva. 

Podobna točka je tudi križanje Vodovodne ceste s Kamniško progo. "Tudi tukaj padajo kolesarji, to vemo, ker smo že prejemali pritožbe kolesarjev, ki so tukaj padli."

Na Ljubljanski kolesarski mreži ob tem še opozarjajo, da v Sloveniji ni več največji problem pomanjkanje kolesarske infrastrukture, ampak da je ta slabo zgrajena. "Opozarjamo, da je slaba kolesarska infrastruktura najdražja, kajti zanjo je že bilo treba plačati, za njeno optimizacijo (če do nje pride) pa je potrebno še enkrat plačati."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 24

  • 10:13 11. Maj 2016.

    Omenjene lokacije so že zelo stare in čudno, da vas niso motile v času Danice Simčič, Vike Potočnik, Dimitrija Rupla, …

  • 10:13 10. Maj 2016.

    Komunistični padci so ŽE , tam od leta 41 naprej.. v jame in v gospodarstvu..

  • 10:10 10. Maj 2016.

    Kedor ti je dal - , ne dojame SLO sarkazma.. .-)

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.