Velika tabla ni dovolj

Foto: Žurnal24 Slovenija 28.11.10, napacna smer, prepoved, znak, tabla, opozorilo, Slovenija, B
Avtocesta. Po napačni strani v zadnjem mesecu sedem voznikov. Starejši naj preverijo svoje sposobnosti.
Oglej si celoten članek

Na slovenskih avtocestah (AC) in hitrih cestah smo imeli letos že tri voznike, ki so vozili v napačni smeri, v zadnjem mesecu pa kar sedem. Trčenj na srečo ni bilo, je pa v zadnjih štirih letih zaradi nepravilne smeri vožnje po AC umrlo sedem ljudi; nazadnje maja lani, ko je zaradi nepravilne vožnje 21-letnika umrl 47-letni voznik.

"Najpogostejši vzroki za vožnjo v nasprotno smer po AC so vožnja pod vplivom alkohola oziroma drugih psihoaktivnih snovi ter slabše psihofizične sposobnosti; zlasti nekateri starejši niso vajeni vožnje po AC in nehote zapeljejo v nasprotno smer," pravijo na policiji. Tak je bil tudi ponedeljkov primer 76-letnika, ki na uvozu na štajersko avtocesto ni opazil prometnih znakov. Kot je dejal policistom, je bil prepričan, da vozi proti Ptuju, kamor se je odpravil po zdravila.

Pomembno si je priznati

"Veliko vlogo imajo pri tem zdravniki oziroma institucija, ki opravlja preglede, da to korektno izvedejo in ob ugotovitvah slabših sposobnosti sprejmejo primerne ukrepe," meni Brane Legan, inštruktor varne vožnje pri AMZS.

O meji 70 let, ko morajo vozniki na pregled, pravi, da so nekateri vozniki tudi pri višjih starostih še zelo dobro odzivni, nekateri pa imajo slabše sposobnosti že veliko prej. "Tukaj je veliko odvisno od vsakega posameznika, ali pri sebi opazi neke pomanjkljivosti in jih prizna. Pomembno vlogo pa imajo tudi družinski zdravniki, ki bedijo nad stanjem vseh nas, da nas opozorijo, če naše stanje vpliva na sposobnost vožnje," še pravi in dodaja, da imajo v ta namen v centru varne vožnje tudi posebne programe za starejše od 65 let, kamor pa vabijo tudi mlajše, ki bi radi preverili svoje sposobnosti.

Tablo težko spregledati

O označitvi uvozov meni, da je ustrezna, "je pa prav tako vse odvisno od voznika, ali pravočasno prepozna vse skupaj, da pozna signalizacijo in se zna po njej ravnati, kar je lahko včasih težava". Kot dodaja, je veliko tablo, ki označuje napačno smer vožnje, težko spregledati.

Glede morebitnih dodatnih ukrepov, ki bi bolje preprečili vožnjo po napačni strani, Legan kot smiselne vidi tudi sistem fizične preprečitve napačne vključitve na avtocesto ter opozarjanja prek zvočnikov in senzorsko zaznavanje. A tako daleč še nismo. Na policiji pravijo, da za to skrbijo s svojim nadzorom. "Ob zaznavi takega voznika prek Darsovih kamer ali obvestil občanov pa si prizadevamo, da ga čim prej izločimo iz prometa," dodajajo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.