Kot je po vaji dejal vodja izpostave Centra za obveščanje v Kranju
Jernej Hudohmet bodo celostno analizo vaje, ki je pokazala pripravljenost in
usklajenost delovanja vseh ključnih sil reševanja in zaščite, pristojni pripravili v zakonsko
določenem roku 30 dni. Same vaje pa se je udeležila tudi ministrica za obrambo
Ljubica Jelušič, ki je bila nad izvedbo in sodelovanjem vseh služb izjemno
zadovoljna.
Organizatorji so sicer okoli sedme ure zvečer zaprli predor in na okoli 2700 metrih v smeri
Slovenije simulirali prometno nesrečo, vžig enega vozila in nalet z obeh strani. Poleg tega so tako
z avstrijske kot slovenske strani postavili večjo kolono vozil. Kot je pred vajo za zurnal24.si
dejal Hudohmet, gre za preizkus dveletnega dela in usklajevanja o novem konceptu ukrepanja v
enocevnih cestnih predorih, v sklopu katerega so bili med drugim izvedeni določeni kadrovski
ukrepi.
Predor z zadovoljivo oceno |
Enocevni predor Karavanke, ki ga upravljata Dars in Asfinag, je na testu, ki ga je pred letom
dni objavil ADAC, po treh letih obdržal zadovoljivo oceno. Več v naslednji
povezavi.
|
V vaji, ki je potekala skupaj z Avstrijci, je sicer samo s slovenske strani sodelovalo okoli 400 vadbencev iz vrst policije, Darsa in zdravstva. "Gre za eno kompleksno situacijo sodelovanja teh različnih služb, ki morajo v nesreči znati koordinirati svoje lastne sile in po drugi strani svoje dejavnosti uspešno koordinirati tudi med seboj. Tukaj gre za res kompleksno situacijo," je dejal Hudohmet.
Sicer pa sogovornik ob tem tudi vsem voznikom svetuje, naj se, preden zapeljejo v predore, pozanimajo o opremljenosti predorov. Predvsem o tem, kako so videti prostori, kjer so gasilni aparati in tudi telefonske govorilnice, od koder se lahko pokliče na pomoč, in kje so naprave za sprožitev alarmov. "Vsi smo le vozniki in od nas je najbolj odvisno , da do nesreče ne pride. Da se zavedamo, da vstopamo v neko cev, in temu tudi prilagodimo vožnjo ter smo pozorni na vse stvari, ki se v predoru dogajajo. Lahko gre samo za kako okvaro vozila, pa z nepravilnim ravnanjem že ogrožamo promet ter posledično sebe in druge," še pravi Hudohmet.