"Trenutna situacija je takšna, da nobena od sedaj predlaganih tras ni sprejemljiva za vsa tri ministrstva. Ker ne želim biti pasivni opazovalec trenutnega pat položaja, predlagam skupni sestanek, da razrešimo nastali zaplet." Tako se glasi del pisma, ki ga je mariborski župan Andrej Fištravec poslal ministrom Samu Omerzelu, Dejanu Židanu in Urošu Grilcu.
Gradnja mariborske južne obvoznice, ki bi mesto tudi s strani Pohorja povezala z avtocestnim križem, se namreč vleče že leta. Zdaj pa nastajajo še težave zaradi umestitve trase v prostor. Rezultati študij so namreč predlagali tako imenovano varianto 1, mimo Razvanja, a se z njo ni strinjalo ministrstvo za kmetijstvo in okolje ter je podalo negativno mnenje, ker bi porabili preveč kmetijskih zemljišč. Možen bi bil še potek po tako imenovani varianti 2, po Papeški cesti z navezavo na rekonstruirano Tržaško cesto. "Vendar pa se s tem ne strinjata ministrstvo za kulturo zaradi vpliva na Betnavski park ter ministrstvo za infrastrukturo, ker bi rekonstrukcija Tržaške ceste za dve leti povzročila velike prometne zamaške in močno otežila dostop v Maribor iz južne smeri," pravi Rajko Sterguljc iz podjetja Urbis.
V nova usklajevanja
Nedavna prostorska konferenca je zato odločila, da se pristopi k dodatnim usklajevanjem, ki že potekajo. "Naloga nas, načrtovalcev, je, da varianto 1 optimiziramo v maksimalni možni meri, torej brišemo vse nepotrebne posege in zmanjšamo poseg v kmetijska zemljišča. Prav tako pa smo dobili nalogo, da poskušamo preveriti možnost podvariante trase skozi industrijsko cono TAM," dodaja Sterguljc. Časa imajo do konca meseca. Župan Fištravec pa je zapisal še, da je za Maribor sprejemljiva vsaka varianta, ki južno obvoznico pripelje na avtocestni križ.
Škilasti mačkožer je vse to in še več obljubljal preden je bil imenovan za župana, a zdaj pa ne bo …
Naredite pokriti usek z betonskim svodom ala tunel in nato stvar zasujte nazaj in vrnite kmetijske površine kmetom. Ne more …