Robert Perc, tiskovni predstavnik Policijske uprave KrškoLastnik hiške je podal prijavo zaradi tatvine vodnega števca, a je bilo v postopku ugotovljeno, da so lastnik števca Terme Čatež.
“Terme Čatež mi za bivanje v moji hiši, ki stoji na moji parceli, vsak mesec izstavijo račun za nastanitev v višini 320 evrov, v to ceno pa niso vključene kopalne karte,” se je pritožil bralec (njegovo ime hranimo v uredništvu). S termami nikoli ni podpisal nobene pogodbe, in ker računa ni poravnal, so mu odmontirali števec za vodo, zaradi česar je klical policijo.
V termah pojasnjujejo, da so v ta račun všteti parkirišče, košnja zelenice, dostop do hiše po asfaltni cesti, dostop do igrišča ... “Jaz parkiram na svoji parceli pred hišo, nimam zelenice, slabo vzdrževano otroško igrišče pa je vse prej kot varno,” odgovarja bralec, ki je pripravljen plačati določene stroške, a ne v takem znesku. Podobnih primerov je več, nekateri so nehali plačevati račune, bralčev primer pa je zdaj na sodišču.
Tržna inšpekcija
Bo preverila. “Zadevo glede zaračunavanja storitev lastnikom hiš, ki nimajo sklenjene pogodbe, bomo preverili,” nam je sporočila glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić. Tržni inšpektor je na podlagi prijave v Termah Čatež lani že opravil en inšpekcijski nadzor glede zaračunavanja storitev. “Če potrošnik meni, da mu je podjetje storitev neupravičeno zaračunalo, ima pravico račun zavrniti, upnik pa lahko predlaga izvršbo,” je dodala inšpektorica.
“Gre za posebno naselje”
“Počitniško naselje v Termah Čatež se razlikuje od običajnih stanovanjskih naselij zlasti po ponudbi, posledično pa tudi po ureditvi infrastrukture,” so prepričani v termah.
“V svojem celotnem kompleksu smo sami zgradili vso infrastrukturo in smo tako izključni lastnik vseh cest, vodovodnega in kanalizacijskega omrežja, vključno s čistilno napravo, za kar ne zaračunavamo posebnega nadomestila, saj je to vključeno v posamezni pavšal,” pravijo. Dodajajo, da so storitve, ki jih zaračunavajo lastnikom, specificirane v pogodbi o uporabi storitev, lastniki počitniških hišic pa te storitve uporabljajo po lastni izbiri in v neomejenem obsegu glede na izbrano različico pavšala.
“Račun naj zavrnejo”
“Vsak račun bi moral imeti pravno podlago, ki temelji na pravnem poslu in soglasju volj obeh pogodbenih strank v zvezi s prodajo blaga ali opravljeno storitvijo, zato potrošnikom predlagamo, naj zavrnejo račun podjetja,” na naše povpraševanje odgovarja Anton Horžen z Urada RS za varstvo potrošnikov.
Kot pojasnjuje, zakon potrošniku omogoča, da preveri pravilnost zaračunanega zneska glede na kakovost in količino kupljenega blaga oziroma opravljene storitve. “Če jim podjetje navedenega ne bo omogočilo, lahko vložijo prijavo na tržni inšpektorat, ki lahko izreče globo za prekršek,” dodaja Horžen.