"Mi že nekaj časa pripravljamo scenarij, kaj se zgodi, ko se zaprejo šole. V šolskem sistemu je vsak trenutek okoli 300 tisoč ljudi," poudarja šolski minister Jernej Pikalo.
"Kaj narediti jutri? Šolam svetujemo, če je le mogoče, da organizirajo alternativne oblike izobraževalnega procesa. Naj gredo v naravo, ni treba biti v razredu, naj bodo učitelji kreativni. Kdor pa lahko otroke zadrži doma, naj to storijo,“ svetuje Pikalo.
A mnogi starši imajo službe v najbolj kritičnih sektorjih države, ki so pomembni, da država deluje. "Zato bo država organizirala varstvo v skladu z navodili NIJZ, da bodo posamezne šole in vrtci to varstvo imeli. To ne bo za vse, le za tiste, ki imajo takšne službe, da jih tako ali drugače nujno potrebujemo pri izvajanju služb,“ poudarja Pikalo.
Šolski minister še dodaja, da veliko računa na medsosedsko pomoč, na solidarnost med ljudmi, da bodo občine delovale, tako kot je treba, da se bo manjko, ki ga zagotavlja izobraževalni sistem, nadomestil: "Ne smemo pozabiti, da dejstvo, da otroci ne bodo v šoli, ne bodo več v taki izobraževalni kondiciji, kot so bili prej. Ne nazadnje za marsikaterega otroka je hrana, ki jo dobi v šoli, edini zdrav obrok, ki ga ima v celem dnevu.“
Bi lahko šolo izvajali prek spleta? "Vsi otroci nimajo enakega dostopa do spletnega izobraževanja. Mi bomo poskušali pregledati vse, kar imamo za izobraževanje na daljavo, da bo od naslednjega dne dalje steklo. Želel bi pohvaliti nekatera računalniška podjetja, ki so nam ponudila pomoč. Imajo razvito programsko opremo, s katero bi lahko zakrpali to luknjo v izobraževalnem sistemu,“ pojasnjuje minister
Poziva pa vse slovenske politike, da ne tekmujejo, kdo bo na tviterju ali kje drugje napovedal boljše ukrepe.