Uporabnik zdravstvenih storitev na spletni strani predlagam.vladi.si ministrstvu za zdravje predlaga, naj poskrbi, da se bodo pacienti pri zdravniku lahko naročili na pregled po elektronski pošti. "Lahko da se vam zdi ta pobuda smešna in nerazumljiva, vendar "južno” od Ljubljane to ni mogoče, medtem ko je to v Ljubljani nekaj popolnoma normalnega," je zapisano v predlogu. "Južno od Ljubljane naročanje poteka izključno po telefonu, kar pomeni, da moti delovni proces v ambulanti in imaš srečo, če se ti v dveh urah klicanja sploh kdo oglasi."
Dodaja, da je v domači zdravstveni dom dal pobudo za elektronsko naročanje, a odgovora ni dobil. "Mi je pa medicinska sestra osebne zdravnice rekla, da se nima časa ukvarjati še z elektronsko pošto," o razlogih za pobudo zapiše v predlogu.
Elektronsko naročanje predpisano v zakonu
Z njim se strinja tudi uporabnik zdravstvenih storitev iz Prekmurja. "Vedno bolj se mi zdi, da je Ljubljana je en svet, ostanek Slovenije, sploh Prekmurje, pa drugi," pravi v komentarju. "Elektronsko naročanje pri moji zdravnici je načeloma omogočeno, a očitno ne funkcionira, ker sestra ne bere e-pošte in ostaneš brez odgovora. Preostane le osebno naročanje ali zoprno klicanje po telefonu."
PREBERITE ŠE:
Nasprotno pravi zadovoljen uporabnik iz Ljubljane. "Pri nas, konkretno na Fužinah, imamo že nekaj časa dodatno medicinsko sestro, ki je precej razbremenila 'navadno'," pravi. "Prva skrbi za splošne preglede in razne meritve, ter tudi svetuje, druga bolj za birokracijo."
Glede na zakon o pacientovih pravicah in uredbo o poslovanju z uporabniki v javnem zdravstvu mora izvajalec poleg naročanja neposredno v ordinaciji oz. po pošti omogočiti tudi telefonsko naročanje in vsaj eno obliko elektronskega naročanja, npr. preko elektronske pošte ali spletne strani izvajalca. "Elektronsko naročanje poteka neprekinjeno, s takojšnjo informacijo o sprejemu sporočila, povratna informacija pa se pacientu posreduje najpozneje naslednji delovni dan," je zapisano v uredbi.
Telefoni v ambulanti zvonijo v prazno
A to po besedah varuha pacientovih pravic Martina Raja, ki deluje na območju Pomurja, v praksi ne funkcionira. "Te zadeve delujejo, ne delujejo po elektronski pošti in ne delujejo niti po telefonu," pravi Raj in dodaja, da so ministrstvo na to že večkrat opozorili. "S strani države se sicer pripravlja enotna platforma, ki naj bi zaživela do konca leta, s čimer naj bi bile te težave odpravljene in upamo, da tako bo."
Izvajalci se po besedah Raja sicer navadno sklicujejo na prezaposlenost, a sam ocenjuje, da to ni pravo opravičilo. "Preobremenjenost je sicer pogosto izražena beseda, a ne morem razumeti, da neka sestra zjutraj ali ob koncu delovnega dneva ne more pregledati elektronske pošte," pravi Raj. "Ob tem, da tudi telefona dostikrat ne dvigujejo."
Preobremenjenost ni opravičilo
Raj poudarja, da to nikakor ne velja za vse izvajalce, a prav to je dodatni razlog, da je za nedelovanje sistema odgovorno vodstvo. "Ko dobimo pritožbo, pokličem vodstvo, kjer mi zagotovijo, da bodo težavo odpravili," pravi Raj. "Nekateri jo takoj odpravijo, včasih pa dobim čez mesec dni novo pritožbo, ker telefonov še vedno ne dvigujejo. Kar težko razumem, posebej zato, ker je mogoče za naročanje določiti čas, na primer med 10. in 12. uro."
problem je v tem da so tako navajene in niti ne vejo kaj je to "probremenjen". Za njih je pač …
Govoris na pamet. Moja izkusnja z e-narocanjem je brez madeza. Stvar deluje. odvisno od zdravnika, sestre in zavoda. Taksni tudi …
Preobremenjene sestre? Hahaha, kje pa? Jaz je res še nikoli nisem videl pa sem veliko po zdravstvenih domovih in bolnišmicah... …