Aktivi novinarjev medijskih hiš so na ministrico za kulturo in predsednika vlade naslovili pismo, v katerem ju pozivajo, naj preprečita nadaljnje pritiske na neodvisno novinarstvo.
Medijske hiše ne more kupiti neznano podjetje s štirimi zaposlenimi z vprašljivim izvorom denarja; lastniki ne morejo po svojem okusu določati odgovornih urednikov, se glasi pismo, ki so ga podpisali aktivi večine medijskih hiš.
Ker ministrstvo za kulturo ravno v teh dneh pripravlja še zadnje spremembe za zakon o medijih, novinarji pričakujejo, da bo vanj vneslo tudi takšne, ki bodo preprečili pritiske.
Prejšnji
-
Mediji so instituti posebnega pomena, ki zagotavljajo ustavno pravico do obveščenosti.
-
Ministrstvo za kulturo mora pred izdajo soglasja za pridobitev 20-odstotnega deleža (ali več) v medijski družbi pridobiti mnenje aktivov novinarjev. V kolikor ministrstvo ne izda potrebnega soglasja, je takšen posel ničen.
-
Financiranje nakupov medijskih družb mora biti transparentno, dejanski kupci pa znani.
-
Funkcije v upravah in uredništvih, razen v primerih, ko drugače ne odloči novinarski aktiv medijske hiše, morajo biti jasno ločene.
-
Novinarski aktivi medijskih hiš morajo podati soglasje (vsaj 50-odstotnega) pri ključnih odločitvah, povezanih z novinarskim delom.
-
V zakonu naj bo jasno določeno, da novinarji svoj poklic uresničujemo profesionalno in etično, v skladu z določbami novinarskega etičnega kodeksa.
-
Vsakemu novinarju je treba zagotoviti avtonomno delo, ne glede na spol, narodnostno, rasno, spolno usmerjenost, versko ali idejno pripadnost oziroma katerokoli drugo osebno okoliščino.
Naslednji1 od 7
"To je naš prvi poziv k normalizaciji razmer na slovenskem medijskem trgu. Če država k spremembi medijskega zakona ne bo pristopila z večjo skrbnostjo in občutkom za javnost, ne bomo tiho," novinarji zaključujejo pismo ministrici Majdi Širca in premierju Borutu Pahorju.