Kontrolorji zračnega prometa bodo stavkali, ker nasprotujejo načrtom Evropske komisije glede vzpostavitve enotnega evropskega zračnega nadzora. Razsežnosti stavke Evropska agencija za varnost zračnega prometa (Eurocontrol) ne more napovedati. "Trudimo se po svojih najboljših močeh, da bi učinke omilili," je povedal neimenovani tiskovni predstavnik Eurocontrola. Možne so menjave linij in preložitve letov, odločitev o morebitni ukinitvi kakšnega leta pa je v rokah posameznih letalskih družb.
Prvi že v sredo zjutraj
Francoski kontrolorji bodo začeli stavkati predvidoma v sredo ob 19. uri, stavka pa bo trajala do petka do 5. ure. Na Portugalskem nameravajo stavkati v sredo ob 8. in 15. uri, v obeh terminih pa bo stavka trajala predvidoma dve uri. Do motenj bi lahko prišlo tudi v četrtek.
Tudi v Sloveniji in na Cipru naj bi kontrolorji po poročanju tujih tiskovnih agencij v sredo za nekaj časa odložili delo, na Malti pa nameravajo stavkati skoraj cel dan. V Avstriji so za četrtek zjutraj napovedali zbor delavcev, protestne akcije naj bi potekale tudi na Madžarskem, Slovaškem in v Grčiji, na Češkem pa nameravajo stavkati cel dan. V Nemčiji so stavko odpovedali.
Stavkali bodo z nesledenjem pravilom
Na Kontroli zračnega prometa Slovenije (KZPS) so za STA pojasnili, da bo stavko podprl tudi Samostojni sindikat delavcev kontrole letenja (SSKL) iz Slovenije. Med 7. in 14. uro bodo kontrolorji, ki bodo ta čas delali, svoje nestrinjanje s predvidenimi posegi v dejavnost navigacijskih služb ter svojo podporo zahtevam Sindikata kontrolorjev zračnega prometa Evrope (ATCEUC) izkazali skozi popolno nefleksibilno sledenje veljavnim pravilom dela.
Tako npr. ne bo možno krajšanje zračnih poti glede na načrtovane zračne poti, s čimer se v normalnem delu na račun letalskih družb bistveno privarčuje tako finančno kot časovno, zavrnili bodo tudi sprejemanje morebitnih dodatnih letov v svojem zračnem prostoru, za kar bo verjetno obstajala potreba zaradi motenj v evropskem zračnem prostoru zaradi stavke.
Ne strinjajo se s spremembami
Razlogi za stavko tičijo v nestrinjanju med Evropsko komisijo, ki je predlagala spremembe zakonodaje s področja zračnega prometa in izvedbenih shem, ter sindikatom ATCEUC, so pojasnili v KZPS.
Obvezna delitev izvajalcev na izvajalce osnovnih navigacijskih služb oz. kontrole zračnega prometa in podpornih navigacijskih služb oz. letalskih telekomunikacij/letalskih informacij bi po njihovem mnenju ogrozila stabilnost sistema upravljanja letalskega prometa v Evropi ter negativno vplivala na varnost. Dodatno bi to lahko vodilo v povečevanje števila izvajalcev navigacijskih služb zračnega prometa, povečevanje stroškov izvajanja storitev in zniževanje ravni kakovosti storitev.
Predlagana pravila konzultacije med izvajalci storitev in letalskimi družbami kot uporabniki, na katere naj bi prenesli delne pristojnosti odločanja o izvajanju storitev, investicijskih načrtih, stroških in razvoju navigacijskih služb, je popoln konflikt interesov, menijo in dodajajo, da morajo ostati v pristojnosti držav in predmet ocenjevanja skozi obstoječe procese.