Vodja službe za preiskovanje nesreč na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Roman Rovanšek je na predstavitvi prvih izsledkov preiskave nesreče toplozračnega balona, zaradi strmoglavljenja katerega so umrli štirje ljudje, 28 pa se jih je poškodovalo, povedal, da je bil pilot Miro Kolenc brez ustrezne licence.
Brez licenece zaradi vida
Letalski inšpektor 16. junija pilotu naložil, da mora opraviti specialni zdravstveni pregled vida, dokler tega ne opravi, pa mu je prepovedal letenje. V času, ko je prišlo do nesreče, pilot omenjenega pregleda še ni opravil. Ob tem je Rovanšek danes tudi zavrnil poročanje nekaterih medijev, da naj bi bila pilotova licenca za letenje veljavna, saj da mu prepoved opravljanja poletov do takrat še ni bila vročena pravnomočno. "Po podatkih, ki sem jih pridobil, to ne drži," je dejal.
Na nesrečo vplivali vreme
Rovanšek je še potrdil ugibanja neposredno po nesreči, da je na nesrečo bistveno vplivalo vreme oziroma tako imenovano striženje vetra pri tleh, zaradi katere je postal največji balon v Sloveniji neobvladljiv. Rovanšek je pojasnil, da je veter nastal kot posledica jutranjih neviht, ki so med 7. in 8. uro zjutraj nastale na območju Gorenjske in razgibale zračno maso na širšem območju, tudi v okolici Iga na Ljubljanskem barju, kjer je prišlo do nesreče.
Neugodne nevihtne razmere naj bi bile sicer vidne že pred začetkom leta. Na vremenski karti za nižje nivoje letenja, ki je bila objavljena ob 6. uri, so bile označene cone neviht za severnozahodni in severni del Ljubljane. Ob 6.58 je meteorološka služba objavila tudi opozorilo zaradi neviht na zahodnem robu Ljubljane, je povedal Rovanšek. Povedal je še, da je pilot balon upravljal sam, med poletom pa ni imel vzpostavljene radijske zveze.
Preiskava mora biti končana v letu dni
Kdaj bo preiskava nesreče zaključena, ni znano, mora pa biti po besedah vodje službe za preiskovanje nesreč na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Rovanška končana v letu dni, sicer mora javno pojasniti, zakaj temu ni tako. Rovanšek ob tem poudarja, da je edini cilj preiskave ugotoviti posredne in neposredne vzroke nesreče in okoliščine ter na podlagi tega izdati varnostna priporočila, ki bi lahko v prihodnje preprečila podobne nesreče.
Nekateri umrli, drugi zaznamovani
Na balonu je bilo v času nesreče 32 ljudi. Štirje so umrli zaradi posledic požara, ki je izbruhnil po trdem pristanku in odboju balona, 14 pa jih je bilo huje poškodovanih, med njimi so jih morali 10 reanimirati. V bolnišnici še vedno ostajata dva težko poškodovana udeleženca.
V dneh po nesreči je bilo veliko ugibanj, ali je Balonarski center opravljal polete mimo pravil. Kolenc naj bi tako po nekaterih ugibanjih s seboj v košari vedno imel tudi pilota z licenco, a je balon dejansko upravljal sam. Kot je znano, je Agencija za civilno letalstvo po nesreči izdala prepoved letenja z baloni na topel zrak v komercialne namene.
torej takole je ta stvar : zakon govori o komercialnem spričevalu,ki pa ga Agencija na vlogo prevoznika sploh ne more …
Če noben v Sloveniji sploh nima dovoljenja za polete kaj je potem treba sploh pravnomočno in ne vem kaj, balon?<br …
zelo korektno predstavljen izsledek vodje službe, vendar z bistveno "lepotno" napako. Tako g.Rovanšek kot g.Kotnik še vedno nista dokazala,da je …