Plačati vam morajo tudi stroške za prevoz ali prenos na garancijsko popravilo

Foto: Profimedia Denar
Ker je moral avto večkrat peljati na garancijsko popravilo, mu je podjetje moralo izplačati več kot tristo evrov za potne stroške. A ni šlo zlahka.
Oglej si celoten članek

"Podjetje Autocommerce mi je izplačalo kilometrino za prevoz avtomobila znamke Mercedes na garancijska popravila, vendar sem moral to od njih izrecno pisno zahtevati in vztrajati, saj so prvo zahtevo zavrnili," nas je opozoril bralec Srečko. "Menim, da bi bilo smiselno objaviti javni poziv lastnikom vozil, ki so vozila prevažali na garancijska popravila, da zahtevajo plačilo kilometrine," pravi.

Srečko je moral svoj avto na garancijsko popravilo peljati petkrat, od doma do servisa in nazaj je tako naredil 700 kilometrov. Zahteval pa je še povračilo za 120 kilometrov, ki so jih z njegovim avtom prevozili na servisu zaradi menjave senzorjev dušikovih oksidov.

"Moja zahteva je bila plačilo kilometrine 0,37 evra za kilometer za 820 kilometrov, skupaj z zamudnimi obrestmi od dneva posameznega prevoza," pravi. 

Pa saj smo vam dali nadomestno vozilo ... 

V Mariboru so zahtevo zavrnili, pojasnili so mu, da garancijski povračilo ne predvideva vračila potnih stroškov in dodali, da so mu za čas popravila odobrili nadomestno vozilo, čeprav mu glede na obseg popravila ni pripadalo. "Moji stroški prevoza so kljub temu nastali, saj je neizpodbitno dejstvo, da sem svoje vozilo na servis pripeljal in po končanem popravilu tudi odpeljal domov," pravi Srečko. Stroške za prevoz avtomobila na garancijsko popravilo pa mora po zakonu kriti proizvajalec.

Stroške za material, nadomestne dele, delo, prenos in prevoz izdelkov, ki nastanejo pri odpravljanju okvar oziroma nadomestitvi blaga z novim, plača proizvajalec.

21.c člen zakona o varstvu potrošnikov

Srečko je vztrajal, njegovo zahtevo so nato obravnavali v Ljubljani, kjer so jo odobrili. "Če popravilo sodi v okvir garancije (in stranka ima garancijo proizvajalca), kar je bilo v vašem primeru dejstvo, potem stranka ne sme imeti nobenih stroškov v zvezi s popravilom. Eventuelni stroški, ki jih povrnemo pa morajo biti dejanski in izkazani. Zato smo vam pripravljeni kriti vse dejansko nastale in izkazane stroške v povezavi z navedenim v vašem dopisu," so mu pojasnili v elektronski pošti in mu na račun nakazali 316,13 evrov.

Kršenje zakona je običajna praksa

A zanimivo, enako prakso neplačevanja stroškov za prevoz na servis in nazaj v primeru garancijskih popravil imajo očitno tudi drugi avtomobilisti.

"Skladno s smernicami tovarne teh stroškov ne krijemo. Se pa strankam po potrebi organizira mobilnost v primerih, ko se na vozilih izvajajo popravila ali nadgradnje, ki niso končane v istem dnevu," so nam pojasnili v podjetju Porsche Slovenija, kjer so imeli zaradi afere Dieselgate ogromen vpoklic vozil.

Foto: Profimedia Volkswagen dieselgate

Uradni podatek, ki jih je po izbruhu afere podal uvoznik za vozila znamk Volkswagen, Škoda, Seat in Audi, je bil, da je v Sloveniji prek 34 tisoč vozil, ki bi morala na vpoklic, od tega prek 22 tisoč vozil znamke Volkswagen. Če predpostavimo, da bi vozilo pripeljali vsi lastniki in bi vsak imel do servisa 15 kilometrov, bi povračilo stroškov prevoza na servis Porsche Slovenija stalo skoraj 400 tisoč evrov.

Preverite, kakšne stroške krijejo

"Občasno prejmemo posamezna vprašanja pritožbe potrošnikov glede povračila stroškov, na primer pri večjih proizvodih, ki jih potrošnik ne more sam prinesti na servis. Ker zakon ne opredeljuje natančno višine teh stroškov, je potrebna presoja od primera do primera. Zato bi zlasti pri večjih proizvodih, kjer so lahko ti stroški višji, svetovali potrošnikom, naj predhodno kontaktirajo prodajalca ali proizvajalca in zahtevajo, naj organizira prevoz blaga ter pojasnijo, da bodo v nasprotnem primeru sami organizirali tak prevoz in zahtevali povračilo stroškov," so nam pojasnili na Zvezi potrošnikov Slovenije.

Tako ima na primer po naših izkušnjah servis za izdelke Samsung s Pošto Slovenije pogodbo, da se izdelki v garanciji lahko odpošiljajo na njihove stroške.

Nič ne vedo, pa vseeno svetujejo

Na ministrstvu za gospodarstvo odgovarjajo, da nimajo podatkov o konkretnih pritožbah potrošnikov, čeprav imajo sektor za varstvo potrošnikov in celo brezplačno telefonsko svetovanje potrošnikom. 

Foto: slika zaslona

Na vprašanje, do povračila kakšnih stroškov in škode so upravičeni potrošniki, pa so odgovorili le, da "se ta ugotavlja pred sodiščem v skladu s pravili obligacijskega prava". 

Če se ne dogovorite, je edina možnost tožba

Na tržnem inšpektoratu so nam povedali, da občasno prejmejo pritožbe potrošnikov v zvezi s plačilom stroškov za prenos ali prevoz izdelka v garanciji na popravilo, ki ga določa Zakon o varstvu potrošnikov, a da v primeru teh kršitev nimajo nobenih pristojnosti. "Seznanjamo vas, da navedeni zakon Tržnemu inšpektoratu ne daje pooblastila za ukrepanje v smislu izdaje prekrškovnega oziroma upravnega ukrepa, s katerim bi proizvajalcu izrekel globo oziroma naložil, da ugodi potrošnikovi zahtevi. V kolikor se potrošnik ne uspe sporazumno dogovoriti o stroških za prenos in prevoz izdelkov s podjetjem, lahko svoje zahteve uvljavlja v civilnem postopku pred pristojnim sodiščem," so pojasnili.

Prosim, da v članku objavite poziv vsem lastnikom avtomobilov znamke Mercedes in ostalih znamk, da naj dosledno zahtevajo plačilo stroškov prevozov vozil na garancijska popravila! Upam, da bodo bralci svoje pravice tudi množično uveljavljali in tako ustavili neupravičeno bogatenje prodajalcev in proizvajalcev avtomobilov kot tudi vseh ostalih izdelkov. Želim, da bi ljudje uspeli uveljaviti vse svoje pravice iz garancij tudi za leta nazaj in to z zamudnimi obrestmi, kot je to, po mučnem boju uspelo meni.

Bralec Srečko

Srečko je zahteval tudi povračilo za čas, ki ga je zapravil z vožnjami na servis, a so mu zahtevo zavrnili, saj izgubljeni čas ni škoda, kot jo določa obligacijski zakonik. "Škoda je zmanjšanje premoženja (navadna škoda), preprečitev povečanja premoženja (izgubljeni dobiček), pa tudi povzročitev telesnih ali duševnih bolečin ali strahu drugemu ter okrnitev ugleda pravne osebe (nepremoženjska škoda)," je zapisano v zakonu.

"Nikakor ne razumem, da bi bil moj čas, ki sem ga porabil v zvezi z garancijskimi popravili, brez sleherne vrednosti, čeprav je do številnih garancijskih popravil prišlo izključno po krivdi proizvajalca vozila ali morda tudi zaradi neznanja oziroma nesposobnosti serviserjev," pravi Srečko. Ali bo vložil tožbo, da bi to preveril na sodišču, pa še razmišlja.

janez.zalaznik@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.