Na sobotni diplomatski regati v Izoli lanska zmagovalka Maxi Jena ni sodelovala. Razlog naj bi bile finančne težave, in že so se pojavile govorice, da barka trenutno pluje v italijanskih vodah, kjer si bo morala v prihodnje tudi rezati svoj kruh – lastniki naj bi razmišljali o prodaji.
“Ni res, da jo bomo prodali, je pa res, da smo v finančnih težavah. Prav zato nas v soboto v Izoli ni bilo, bomo pa sodelovali na Barcolani,” je za Žurnal24 napovedal Mitja Kosmina, skiper Maxi Jene. Skupaj z očetom Jankom je sicer tudi predstavnik in solastnik koprskega podjetja za športne storitve Meteor, ki je lastnik jadrnice.
Podjetje. Solastnik Meteorja je poleg Mitje in Janka Kosmine tudi družba Goldinar v lasti soproge nekdanjega člana uprave Istrabenza Srečka Kende. Po podatkih baze GVin je Meteor v slabi kondiciji; lansko in predlansko leto je končal v rdečih številkah, prihodki pa so mu od leta 2005, ko so presegali pol milijona evrov, do lani padli na 21 tisočakov. Janko Kosmina je bil do maja 2002 predsednik uprave Istrabenza, nato pa do marca lani predsednik nadzornega sveta holdinga.
Pogodbe še ni
Letošnja 42. Barcolana bo 10. oktobra, na njej pa bo Maxi Jena sodelovala pod pokroviteljstvom italijanskih sponzorjev. Kdo so ti, Kosmina še ni želel razkriti, saj pogodba še ni podpisana.
Stroški vzdrževanja takšne jadrnice so ogromni; samo za to, da jo spustijo v morje, je treba odšteti devet tisoč evrov. “Komplet novih jader stane 300 tisoč evrov. Letos bomo že četrtič tekmovali z istim, prav tako bomo morali močno okrniti pripravljalni ciklus na regato in imeli bomo le 14 dni treninga,” je razložil in povedal, da pri nas ni niti 200-tonskega dvigala, ki bi 13 ton težko plovilo lahko spustilo v morje, pa tudi globine v naših marinah naj bi bile za to premajhne.
Ni primernega razmerja
In zakaj posluha sponzorjev ni več? “Pri nas je vsaka stvar politična; sponzorstvo dobiš le, če imaš s sponzorjem primerno relacijo,” je ocenil Kosmina.
“Istrabenz, ki je pri projektu Maxi Jena sodeloval od vsega začetka, ko ga je vodil še Janko Kosmina, je zadnja sponzorska sredstva nakazal na začetku leta 2008,” so bili redkobesedni v holdingu. Koliko denarja je šlo zanj, v Istrabenzu niso razkrili, češ da gre za “pogodbeno razmerje”. V preteklosti pa so Maxi Jeno med drugimi sponzorirale še Intereuropa, Luka Koper, Zavarovalnica Triglav in KD Group.
Maxi Jena je dolga skoraj 24 metrov, težka 13 ton, njen karbonski jambor pa je visok kar 36 metrov.