Na ozkem mostu čez Mirno vsak dan nastajajo tudi večminutni prometni zamaški, zastoji pa so tudi na vhodu v kraj, zato tam že od začetka 60. let načrtujejo obvoznico. “Velika večina škarij in platna je v rokah občine,” je izpostavil Gregor Ficko, direktor Direkcije RS za ceste.
Načrti. Obvoznico, dolgo od enega do 1,5 kilometra, načrtujejo od leta 1962. Po osamosvojitvi Slovenije je postala predvolilna obljuba vseh kandidatov za župane. Mirnčani pričakujejo postopno gradnjo.
Prostorska dokumentacija
Kot je povedal trebanjski župan Alojzij Kastelic, bi lahko projekt izvedli v naslednjih štirih letih. “Narejena je idejna zasnova, ki je recenzirana in tako potrjena; pristop k projektiranju je torej mogoč takoj,” je pojasnil.
A najprej je treba izdelati občinski podrobni prostorski načrt (OPPN), ki je v pristojnosti občine, je poudaril Ficko: “To je namreč akt, ki omogoča, da začnemo predhodna pripravljalna dela, odkupe zemljišč, pripravo projektne dokumentacije in pripravo za gradnjo. Ko bo Občina Trebnje sprejela OPPN za obvoznico, se bomo zelo hitro začeli pogovarjati o konkretnih predhodnih operativnih korakih.”
Priprava možna takoj
“Obvoznica bi se že lahko gradila,” je prepričan Mirnčan Dušan Skerbiš, sicer trebanjski občinski svetnik. Obvoznica je namreč že več let umeščena v obstoječe prostorske akte, zato za pripravo OPPN ni treba čakati na sprejem novega občinskega prostorskega načrta, ampak ga lahko občina začne pripravljati takoj.