"Zelo sem zadovoljen, da smo po treh mesecih končno lahko odprli naše šole," je na današnji tiskovni konferenci, na dan, ko so se odprle šole za prvo triado, dejal Gregor Pečan, predsednik Združenja ravnateljic in ravnateljev. "Bila je izkazana velika stopnja odgovornosti, ker se je testirala praktično celotna populacija učiteljev. "Minimalen je odstotek tistih, ki se niso želeli testirati. Dan je bil signal, da se učenci vračajo v, kolikor je seveda v teh razmerah mogoče, varno in zdravo učno okolje."
Spodbuden podatek o odstotku pozitivnih
Dodal je, da je spodbuden tudi podatek o odstotku pozitivnih testov, ki je precej nizek. "Je dodaten pokazatelj in pritrjuje poročilu evropskega centra za preprečevanje okužb, da šole in vrtci v nobeni državi niso predstavljali generatorja okužb ali centra, od koder bi se okužbe širile na preostalo populacijo," je poudaril Pečan in izrazil upanje, da bodo šole in vrtci lahko odprti čim dlje, tudi v regijah, ki so na mejah. "Ob tedenskem izvajanju testov bo mogoče spremljati, kaj se dogaja med zaposlenimi na šolah, kar bo ključno za šolsko delo."
Želi si, da bi šolo v živo čim prej lahko začeli tudi učenci 4. in 5. razredov ter nato še vsi ostali. "Velika težava je za učence 9. razredov, ki zaključujejo osnovnošolsko izobraževanje," je poudaril Pečan. "Upam, da bo kmalu znano, kaj bo z nacionalnim preverjanjem znanja in ter vpisovanjem v srednje šole, saj negotovost povečuje stres med učenci in starši."
"Skrb glede ocenjevanja je odveč"
Poudaril je, da je skrb glede ocenjevanja znanja odveč, saj bodo učitelji k njemu pristopili z ustrezno mero empatije. "Imeli bomo pred očmi, da so bili učenci izpostavljeni tegobam pouka na daljavo ter da je bilo to skoraj štiri mesece po tem, ko so se po dvomesečni odsotnosti vrnili v šolske klopi," je dejal Pečan. "Učitelji se tega dobro zavedajo. K sreči je prišlo do sprememb pri pravilnikih - imamo eno ocenjevalno obdobje, število ocen je nižje. Zaupajte v strokovnost učiteljev, strokovnih delavcev ter vodstva šol."
Na vprašanje novinarjev, kako bodo ravnatelji postopali z učitelji, ki se ne bodo želeli testirati, ter ali so v zvezi s tem dobili kakšna navodila, je Pečan odgovoril, da čakajo na pravna mnenja. "Pravno mnenje, ki ga je pridobilo Združenje ravnateljev, govori o tem, da obstajajo pravne podlage za sankcije tistih, ki se ne bi želeli testirati," je dejal Pečan in navedel pri tem sklicevanje na zakon o nalezljivih boleznih, odlok vlade in odlok ministra. "Mi čakamo, da se bodo končala usklajevanja med pravnimi službami in bomo dobili konkretna navodila."
Pošiljanje učiteljev na čakanje se mu ne zdi ustrezno
Pošiljanje učiteljev, ki se ne želijo testirati, na čakanje na delo, se mu ne zdi ustrezna rešitev, saj gre za učitelje, ki bi lahko delali. Prav tako ne razporejanje učiteljev iz višjih razredov, ki zdaj delajo na daljavo, v razrede, saj meni, da imajo ti enake pravice, kot tisti, ki so odklonili testiranje.
Žalosti ga dejstvo, da je večina evropskih držav konkretizirala pomoč šolam že bistveno prej kot pri nas. "Pri nas se je to pozno začelo," je dejal Pečan. "Pohvalno je, da smo lahko dodatno zaposlili računalničarja in informatika ter da so zagotovili dodatne zaposlitve v primeru nadomeščanja odsotnosti, vendar se je to zgodilo šele tik pred zaprtjem šol. Takrat si s tem nismo mogli dosti pomagati, vprašanje tudi je, koliko je primernega kadra na trgu."
Ker ste mi na svojo roko ukinili NIK in ga kljub večkratnim opozorilom niste vrnili , vas za zmeraj zapuščam …
Mularijo v šole, da ocene dobijo, potem pa bo itak spet vse obstalo zaradi nekega novega xy seva. Zakaj pa …
vsi ki se testirate ste brez jajc