To je v Nemčiji sprožilo polemike o avtonomni vožnji, a dejstvo je, da je zaradi vseh sistemov, ki jih imajo danes vgrajena vozila vožnja varnejša. Nedavno sem videl voznika, ki je v eni roki držal prižgano cigareto, z isto roko je vrtel še volan, v drugi pa je imel telefon, po katerem se je pogovarjal. Tak voznik vsekakor ni pozoren, zato se ne čudim podatkom, ki jih navaja EU ob najavi širjenja dovoljenja za uporabo tehnologije avtonomne vožnje stopnje 3 (gre za način, ko vozilo na avtocesti lahko prevzame nadzor nad avtom, tako da vozniku ni treba držati več rok na volanu in lahko počne kaj drugega), da je za 95 odstotkov vseh prometnih nesreč odgovoren človeški dejavnik. Seveda bo do nesreč pri avtonomni vožnji prihajalo, saj nobena zadeva ni 100-odstotno zanesljiva, dejstvo pa je, da novotarije, ki morajo biti podrte z dovoljenjem za uporabo z zakonom in dobro preizkušene, pomagajo pri ohranjanju življenj. Nikoli ne bom pozabil starejše znanke, ki je dejala, da so otroke včasih prevažali brez otroških sedežev, pa so ostali živi, brez praske. Danes v Sloveniji redkokdaj slišimo novico, da je v prometni nesreči umrl otrok. V preteklosti, ko še ni bilo otroških sedežev, je v nesrečah umrlo velik otrok.
Voznik 25 kilometrov nezavesten za volanom
In enako bo s sistemi, ki jih številni danes ne želijo imeti v avtomobilu, saj so vozila z njimi dražja, dražja so popravila, zavarovanja, a dejstvo je, da danes, ko še sploh nismo blizu temu, da avtomobili ne bi imeli volana, rešujejo življenja. Včasih nevede. Samo poglejmo novico iz Belgije, ki se je po spletu razširila kot požar. Voznik clia - najbolje prodajanega in razširjenega avtomobila v Sloveniji - je kar 25 kilometrov sedel nezavesten na sedežu za volanom avtomobila, ki se je ves čas premikalo po cestišču. Tudi v ovinek. Pri tem je imel vklopljen tempomat in sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu. Drugi vozniki so sicer opazili, da je voznik nezavesten, saj se je vozilo znotraj voznega pasu premikalo od eno do druge talne označbe, ki jo spremlja kamera na vetrobranskem steklu vozila, da vozilo ne zapelje iz smeri in na to opozorili policijo. Možje v modrem so po 25 kilometrih uspešno zaustavila vozilo, brez, da bi prišlo do trčenja. V črni kroniku nemalokrat beremo, da je nekoga med vožnjo zadela kap in je zaradi tega njegovo vozilo zapeljalo čez črto na nasprotni vozni pas in čelno trčilo v nasproti vozeče vozilo. To so tragedije, z velikim številom smrtnih primerov, številni so zaradi tega za vedno invalidi.
Pri čemer je treba podariti, da aktivni tempomat in sistem za ohranjanje smeri zgolj začetek avtonomne vožnje. Prihodnji sistemi bodo že veliko bolj dovršeni in zagotovo bodo dovoljeni, ko bodo preizkušani do te meje, da bo vožnja varna, tudi, če vozilo ne bo imelo volana. Tako, kot se je za mobilne telefone pred 30 leti govorilo, da jih bodo uporabljali redki, bo verjetno čez 30 let avtonomna vožnja nekaj povsem samoumevnega. In ne bo vam treba prositi vnukov, da vas peljejo k zdravniku ali po nakupih. Tudi starejši bodo bolj mobilni, pa invalidi in še marsikdo drug. Kar pripravite se, pa če vam je všeč ali ne.
Jaz sem za! Še sam naj se kupi!
Avto se bo tudi sam tankal,ali pa bo na zrak pelal...
avtonomna vožnja ki je edino varna. tehnologija - taxi. vse ostalo neumnost, pa pišite karkoli. karkoli. a ni hecno da …