Spomnimo: v torek je z izjavo o dolgih kolonah na slovenskih avtocestah, ki ne usahnejo niti ob koncu turistične sezone, ministrica Alenka Bratušek okrivila voznike osebnih vozil.
V oči bode tudi to, da je voznike osebnih vozil pozvala, naj vendarle uporabijo javni prevoz, obenem pa ga sama, kot ministrica, ki bi lahko bila zgled ostalim državljanom, ne uporablja. "Absolutno se strinjam, da bi situacija lahko bila boljša. K temu bi lahko pripomogli vsi, ki uporabljajo ceste, to pomeni, da se v avtu ne vozimo sami," je odgovorila na vprašanje novinarskih kolegov z N1. Obenem je kot eno od rešitev, kot je zgoraj že omenjeno, navedla, da bi ljudje morali več uporabljati javni prevoz.
Javni prevoz je za tiste, ki ga uporabljajo, trenutno vse prej kot prijetna izbira transporta, saj je – milo rečeno – v zelo slabem stanju in zaenkrat ni vidnih kratkoročnih sprememb, ki bi stanje bistveno izboljšale. O tem, kako hitro zataji javni prevoz – z njim ima na tedenski bazi slabe izkušnje tudi kar nekaj članov naše redakcije –, se je v kolumni razpisal tudi naš novinar. Kolumno z naslovom Zato bom delal gnečo na cesti, si lahko preberete tukaj.
Izjave Bratuškove, s katerimi bi se kot pristojna ministrica lotila reševanja zastojev, so (pričakovano) predvsem na družbenih omrežjih naletele na precej kritik, v odzivu za novinarje pa je med ostrejšimi bil nekdanji minister za gospodarstvo Matej Lahovnik. Ta je za portal N1 komentiral, da izjave Bratuškove "kažejo na to, da je izgubila stik z realnostjo".
"Če bi vprašala kolega ministra Kumra, ki je iz Florjana pri Šoštanju ali Brežana iz Tolmina, kako se je vsak dan voziti v Ljubljano in zakaj ne uporabita javnega prevoza, bi celo razumela, v čem je problem," je še dejal za N1, ob enem pa poudaril, da se ministrica "dobesedno norčuje iz voznikov osebnih vozil, ki jih krivi za zastoje, zanemarja pa neurejen javni prevoz in kolone tovornjakov, ki pogosto povsem zasedejo vozni pas na avtocesti".
A ministrici je v torek v bran stopil tudi član uprave Darsa Andrej Ribič. Ta je očitno kot Bratuškova prepričan, da za zastoje na slovenskih cestah niso krivi tovornjakarji. "Zmotno je mišljenje, da je glavni vir zastojev tovorni promet. Ni res. Statistika kaže, da se tovorni promet ni drastično povečal od leta 2018 do danes. Povečal se je osebni promet in ta je tisti, ki povečuje in ustvarja zastoje," je poudaril.
Toda tudi zanj ima Lahovnik preprosto in jasno sporočilo. "Tako kot treh litrov vode ne moremo spraviti v dvolitrsko steklenico, tudi vsega tujega tranzitnega in domačega prometa ne moremo spraviti na dva pasova avtoceste. Precej cinično pa je, da se krivda sedaj pripisuje voznikom osebnih vozil, ki se vozimo na delo v Ljubljano, saj ministrica Bratušek s tem sporoča, da smo avtoceste gradili le za tuja tovorna vozila," je zapisal.
Z besedami se nazaj ni držal niti generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek, ki je ob izjavi ministrice poudaril, da vožnja z vlakom dandanes ne more biti primerljiv ukrep. "Od Kopra do Ljubljane potrebuješ dve uri in pol. Tisti, ki ti bo rekel: 'Pojdi na vlak', je malo smešen," je bil oster v odzivu za N1. "Dejstvo je, da ljudje vozijo po avtocesti, ker morajo in ne, ker jim je doma dolgčas," je še dodal.
Če Bratuškova s prstom kaže na voznike osebnih vozil, pa ima Kostanjšek precej drugačno teorijo o zastojih na slovenskih avtocestah, ki so po vstopu Hrvaške v Schengen dosegli višek v letošnjem letu. "Mi smo po letu 2008, ko smo dokončali gradnjo avtocestnega križa, malo zaspali na področju cest. Primorska avtocesta je stara 50 let, imamo dva pasova, torej natanko toliko, kot smo jih imeli leta 1972. A v tem času se je marsikaj zgodilo, konec koncev, če želimo imeti gospodarsko rast, bomo imeli tudi rast prometa," je izpostavil.
dezurni@styria-media.si
Največji problem je, če si KUPIŠ ministrstvo namesto, da te izvolijo volilci. Manjše zlo bi bilo, da si vsaj sposoben …
Levičarji so res pokvarjeni do amena. Je pa res, da v nulo obvladajuejo medije in floskule. jemnaz pa zmeraj teče …
AC v Sloveniji je še eden od bankomatov držanih birokratov brez sramu, ki jim omogoča neomejen pritok denarja in bogat …