Küzmič je za zurnal24.si dejal, da je še vedno hitrost tista, ki ubija. To velja tudi takrat, ko z vozilom zapeljemo v gosto meglo, kot v primeru sobotnega verižnega trčenja na dolenjski avtocesti.
"Pomembno je, s kakšno hitrostjo smo vozili do te megle. Če smo bili malo počasnejši, se bomo do drugega zagotovo ustavili, a upajmo, da tisti za nami ni bil hitrejši, saj se bo lahko zaletel v nas.
Ampak to je že fizika in na to nimamo dosti vpliva. Edino na kar imamo vpliv je, da opazujemo naravo in cesto pred sabo. Če vidimo, da se manjša vidljivost, zmanjšajmo hitrost," je opozoril Küzmič in dodal, da se lahko v primeru goste megle z vozilom umaknemo tudi na odstavni pas, a pri tem pozor: vozilo ustavite in se umaknite čez ograjo.
"Odstavni pas je za ustavit. Ne smemo se voziti po odstavnem pasu. Ampak upajmo, da vsi to vedo," je opozoril sogovornik in dodal, da nekateri odstavni pas uporabljajo za prehitevanje po desni strani, če imajo pred seboj počasnega voznika. "Odstavni pas je namenjen za vožnjo, če je nesreča, da se lahko po njem vozijo gasilci, rešilci, prva pomoč," pravi Küzmič.
Predvidevajte nevarnost!
V sredo naj bi po napovedih vremenoslovcev (vse o vremenu v naslednjih dneh na www.vreme.net) sneg v nižinah lahko prehajal v dež, kar bi lahko na nekaterih odsekih cest povzročilo poledico. In kako ravnati v takšnem primeru?
Küzmič opozarja, da moramo biti na poledico pozorni predvsem na mostovih, viaduktih in nadvozih, kjer lahko zaradi kondensa in pretoka hladnega zraka nastane poledica in to kljub temu, da so ceste suhe in normalno prevozne. Zato nas v novejših vozilih o nevarnosti poledice opozori poseben znak tudi takrat, ko termometer kaže zunanjo temperaturo štiri stopinje Celzija.
"Led nima nobene oprijemljivosti. Po ledu lahko greš velikokrat hitreje peš kot z avtom. In če pred sabo vidimo viadukt, zmanjšajmo hitrost. Velika verjetnost je, čeprav je suha cesta, da bo na mostu led zaradi kondensa in pretoka zraka.
Jaz sem lahko stokrat državni prvak, svetovni prvak v rejliju ali v hitrosti, fizika velja za vse enako," še pravi Küzmič in dodaja, da se tega premalo zavedajo predvsem mladi vozniki, medtem ko so starejši vozniki zaradi slabih izkušenj z vožnjo po ledu, bolj previdni.