Stanje na avtocestnih počivališčih, predvsem ob koncih tedna, je že marsikoga zbodlo v oči. Tako se je med drugim pojavil tudi predlog vladi, da se sistemsko loti reševanja vprašanja parkiranja tovornih vozil na počivališčih. Dogaja se namreč, da so takšna vozila parkirana na vozišču priključkov, na odstavnih pasovih, v SOS nišah in na drugih površinah, kjer parkiranje in ustavljanje ni dovoljeno.
Težave so, priznavajo tudi na Darsu. "Razmere so stabilne oz. še vedno obvladljive," pravijo o tem, kakšne so razmere letos v primerjavi s tem, čemur smo bili priča v zadnjih petih letih. "Dejstvo pa je, da se na počivališčih ob avtocestah in hitrih cestah v bližini večjih slovenskih mestih (Ljubljana, Maribor, Celje) dogaja, da se v času vikendov poveča število težkih tovornih vozil (TTV)."
Težave tudi zaradi slovenskih voznikov
Vendar pa težava ni le v tujih voznikih tovornjakov. "Število (delež) TTV slovenskih registrskih tablic se povečuje. Takšna vozila s slovensko registracijo so na počivališču parkirana in v večini primerov poleg njih ni voznika," pojasnjujejo. Slovenska vozila tako zasedejo počivališče, kar pomeni, da »primanjkuje prostora za tuje voznike oz. vozila, ki pa dejansko potrebujejo parkirno mesto in celotno ponudbo storitev, ki jo počivališče nudi (počivanje, prehrana, sanitarije in podobno)«.
Na nekaterih počivališčih tako prihaja do težav, saj so vozila parkirana na drugih površinah počivališča, v bližini bencinskih servisov, na dostopnih poteh, tudi na zelenicah in na mestih za druge vrste vozil.
"Zaradi naraščajočega števila tovornih vozil na slovenskih avtocestah ta vozila parkirajo tudi izven parkirnih prostorov, ki so tem vozilom namenjena (npr. celo na sami priključni cesti do počivališča) in za to tudi ustrezno označena. Dars kot upravljavec avtocest nima nobenega pooblastila, da kakorkoli sankcionira voznike, ki parkirajo tovorna vozila izven označenih in za to namenjenih parkirnih prostorov. Vsa vozila, ki so parkirana tako, da ovirajo varno odvijanje prometa, lahko vzdrževalci Dars samo zavarujejo z oznakami (običajno prometnimi stožci), proti njim pa lahko ukrepa samo policija," o zvezanih rokah pravijo na Darsu.
Na Generalni policijski upravi odgovarjajo, da so seznanjeni s problemom prenatrpanosti počivališč s tovornimi vozili, kar je še posebej transparentno v nočnem času. "Policisti ob rednem delu kontrolirajo tudi počivališča ob avtocesti. V primerih, ko so vozila parkirana na mestih, kjer je to prepovedano ali celo parkirano vozilo ogroža ostale udeležence v cestnem prometu lahko policisti ukrepajo po določbah Zakona o pravilih cestnega prometa, ki urejajo parkiranje in ustavljanje," opisujejo postopke. V primerih, ko iz različnih razlogov tovornega vozila ni mogoče umakniti, policisti o tem obvestijo Dars, ki nato postavi ustrezno prometno signalizacijo, ki ostale udeležence opozarja na ustavljeno tovorno vozilo.
Najbolj obremenjena so počivališča na avtocestni osi vzhod-zahod, ki je tudi sicer bolj obremenjena s prometom težkih tovornih vozil.
Za eno od počivališč ni interesa
Celotna mreža počivališč v Sloveniji še ni zgrajena, poudarjajo na Darsu. Kljub temu menijo, da je pokritost avtocestnega omrežja s počivališči zelo dobra. »Ob slovenskem avtocestnem križu, ki zaobjema nekaj manj kot 620 kilometrov avtocest in hitrih cest, je sicer trenutno že 67 počivališč za uporabnike naših avtocest in hitrih cest. V doglednem času jih bo 68, saj bo po dograditvi manjkajočega dela podravske avtoceste med Podlehnikom in Gruškovjem odprto tudi počivališče Podlehnik v smeri Hrvaške. Novembra lani, z odprtjem prve etape te avtoceste med Draženci in Podlehnikom, je bilo namreč odprto počivališče zgolj v smeri Maribora," napovedujejo na Darsu.
Ob slovenskem avtocestnem križu je 12 tako imenovanih malih počivališč brez bencinskega servisa, preostala pa so opremljena z bencinskim servisom.
Za eno od površin, ki je namenjena počivališču pa ni zanimanja. Gre za površino ob dolenjski avtocesti pri Trebnjem, počivališče Grm v smeri iz Novega mesta proti Ljubljani. "Ne moremo je oddati, ker ni interesa. Investicija potencialnega najemnika v izgradnjo objekta in ureditev zgornjega ustroja platoja je tolikšna, da očitno ni mogla doseči upravičenosti v določenem obdobju. Ta površina je bila v preteklosti ponujena za 30 let, vendar na razpis ni prispela nobena ponudba. Za zdaj je v načrtu, da bi javni razpis za oddajo počivališča Grm (v smeri Ljubljane) znova objavili v letu 2019," o usodi omenjene površine pravijo na Darsu.
povišat cene vinjet za kamione in še dodatno za tiste, ki so v tranzitu. vsako leto se ceste zaradi njih …
" "Dejstvo pa je, da se na počivališčih ob avtocestah in hitrih cestah v bližini večjih slovenskih mestih (Ljubljana, Maribor, …
Kamione na vlake! Najbolj nevarno je, da je kamion oz. cela kolona le-teh parkirana na uvozu na črpalko.