"Adijo, Frankfurt, adijo jutranji vlak za Dunaj. Avstrijske železnice režejo povezave zaradi zamud naših vlakov," je zgovoren naslov spletnega časopisa Finance. Ja, prav ste prebrali. Zaradi vsesplošnih zamud, ki divjajo v našem železniškem prometu, so Avstrijci (od 4. septembra pa vsaj do 9. decembra) ukinili neposredne povezave do Dunaja in Frankfurta. Vlak, ki je doslej peljal iz Zagreba čez Ljubljano na Dunaj, bo peljal zgolj do Gradca. Vlak, ki je doslej povezoval Zagreb in Ljubljano s Frankfurtom, pa bo peljal zgolj do Beljaka, ugotavljajo pri Financah. Potniki bodo sicer lahko nadaljevali pot s prestopanjem, a seveda ob pogoju, da vlaki ne bodo zamujali in bodo pravočasno ujeli naslednji vlak.
Na voznem redu sicer še vedno ostaja vlak med Dunajem in Trstom in nazaj, gre za vlak, ki pelje iz Ljubljane proti Dunaju ob 16.05, z Dunaja proti Ljubljani pa ob 7.58. Tako da popoldanska neposredna povezava med Ljubljano in Dunajem ostaja, še ugotavljajo novinarski kolegi s Financ.
Da so jim v Avstriji dali košarico, na Slovenskih železnicah ne skrivajo. "Avstrijske železnice več ne morejo oziroma ne želijo zagotavljati neposrednih povezav do Frankfurta oziroma Dunaja (vlak EC 212/213), dokler bodo takšne zamude vlakov v Sloveniji in na Hrvaškem," pravijo o razlogih za ukinitev omenjenih neposrednih povezav. A razlog za zamude naj ne bi bile krivda zgolj slovenske železniške infrastrukture, zamude vlakov naj bi nastajale, še preden pridejo vlaki iz Zagreba v slovensko železniško omrežje, ker tudi na hrvaški strani potekajo obsežna investicijska dela, ki povzročajo zamude.
Pričakujte nove težave
"Skupaj s hrvaškimi železnicami in SŽ - Infrastrukturo pripravljamo ukrepe, da bodo zamude do konca leta manjše, in upamo, da bomo z novim voznim redom decembra znova vzpostavili direktne povezave vsaj za dva vlaka," pravijo na Slovenskih železnicah. Zamudam sicer v slovenskem železniškem prometu ni videti konca, dodatno bo stanje poslabšal tudi začetek del na ljubljanskem vozlišču, na kar opozarjajo tudi podjetju Slovenske železnice.
Obenem izražajo prepričanje, da zaradi izgube omenjenih neposrednih linij ne pričakujejo kakšnega bistvenega upada potnikov v mednarodnem prometu, kjer da je "zanimanje za potovanja na splošno večje". Obenem potnike pomirjajo in obljubljano vzpostavitev novih povezav z Avstrijo. Pričakujejo namreč, da bodo kmalu vpeljali nove povezave z Avstrijo s potniškimi garniturami stadler, za kar naj bi že tekel postopek pridobivanja dovoljenj. Dodali naj bi povezave Ljubljana–Beljak in nazaj ter Ljubljana–Gradec in nazaj, zaključujejo pri Financah.
dezurni@styria-media.si
Vlak? Kot bi šel s časovnim strojem stoletje v preteklost!
Zato se naši politiki vozikajo z frčoplani,ne brigajo jih problemi v prometu!
Članek razumem da bo kmalu nastal projekt za prenovo železnic vsaj v višini 50 miliard. Morda bo celo nov obvezni …