Madžarska skupina MOL je podpisala pogodbo o nakupu 92,25-odstotnega deleža v družbi OMV Slovenija, v kateri že ima 7,75-odstotni delež. Dogovorjena kupnina za celoten delež znaša 301 milijon evrov, poroča STA.
Nakup morajo odobriti še pristojni organi za varstvo konkurence. MOL ima trenutno v Sloveniji 53 bencinskih servisov, od tega 48 pod blagovno znamko MOL in pet pod blagovno znamko Ina. Na slovenskem trgu je bil doslej tretji največji maloprodajni ponudnik, za nakupom bencinskih servisov OMV Slovenija pa bo pridobil kar 120 novih bencinskih servisov.
OMV je trenutno drugi največji igralec na slovenskem trgu naftnih derivatov, na katerem ima največji delež, nekaj manj kot 60-odstotni, Petrol s 318 bencinskimi servisi.
Po razpoložljivih podatkih in ocenah tržnih deležev trgovcev s pogonskimi gorivi na maloprodajnem trgu v Sloveniji Javne agencije za varstvo konkurence bo imel MOL po novem do okoli 40-odstotni tržni delež. Ostali trgovci (Logo, Shell ...) imajo le neznatne deleže.
Še posebej je za MOL pomembno, da bo dobil več strateško pomembnih OMV bencinskih servisov ob avtocesti.
S prehodom na elektrifikacijo vozil pridobivajo bencinski servisi nove vloge in bodo ohranili zelo pomembno vlogo za mobilnost prihodnosti.
Slovenija je že doslej veljala za državo, kjer je konkurenca na področju distribucije tekočih goriv izredno omejena in jo obvladuje le nekaj podjetij. Z umikom OMV, ki ga bo nadomestil že doslej prisotni MOL, pa bo konkurence še manj. Pred meseci se je sicer kot verjetne kandidate za prevzem OMV servisov omenjalo tudi poljsko družbo PKN Orlen, azerbajdžanski SOCAR in ruski Lukoil.
OMV Slovenija je sicer v Sloveniji upravljal maloprodajno mrežo bencinskih servisov pod znamkami OMV, Eurotruck in Avanti/Diskont ("Hoferjevi" bencinski servisi). MOL in Ina bosta postala tudi 100-odstotna lastnika veleprodajnega segmenta OMV Slovenija.
MOL "pojedel" že Tuševe in Agipove bencinske servise
"Skupina MOL želi do leta 2025 doseči 2200 bencinskih servisov, potencialno še več, če bi se pojavilo še več dobrih priložnosti," je povedal predsednik in izvršni direktor skupine MOL Zsolt Hernadi. Ocenil je, da ima segment storitev za kupce velik potencial znotraj energetskega prehoda in poudaril, da njihovi bencinski servisi niso več zgolj bencinske črpalke.
Slovenija za MOL po besedah Hernadija ni nov trg, bodo pa, kot pravi, z nakupom OMV Slovenija skupaj s hrvaško družbo Ina, ki je prav tako v njihovi lasti, postali ključen igralec v Sloveniji.
MOL je na slovenski trg vstopil leta 1996 z namenom, da razvije poslovanje tako na maloprodajnem kot na veleprodajnem trgu. Do leta 2011 je podjetje upravljalo 31 bencinskih servisov, vključno s prevzeto mrežo Tuševih bencinskih servisov. V letu 2016 se je mreži pridružilo še 11 bencinskih servisov Agip.
Skupina MOL ima vodilni tržni položaj na Madžarskem, Hrvaškem, Slovaškem ter v Bosni in Hercegovini, je drugi največji igralec na češkem trgu ter tretji največji akter v Sloveniji, Romuniji in Črni gori, so še sporočili iz Mola Slovenija.
Avstrijska energetska družba OMV je v začetku februarja sporočila, da namerava v okviru programa prodaje naložb med drugim prodati tudi celoten delež v družbi OMV Slovenija. Kot so takrat pojasnili za STA, gre za korak v smeri optimizacije portfelja naložb.
S pren0snim računalnikom zaslužim veliko denarja (168 do 250 USD / uro). Prvi mesec sem prejel ček za 24568 ameriških …
In to ni monopol? Kaj počne urad za varstvo konkurence?
Slovenci zbudimo se,da nebo prepozno...