Z vlakom za potovanja po Sloveniji pred sto leti niso potrebovali bistveno več časa kot danes. Med Ljubljano in Divačo je razlike za vsega devet minut. Res pa je, da smo primerljali najhitrejši potniški vlak leta 1910 in najpočasnejšega leta 2015.
Ker je bila leta 1915 prva svetovna vojna, smo za primerjavo izpred stotih let izbrali leto 1910. Takrat je bila današnja Slovenija del Avstro-Ogrske, našim prednikom je vladal cesar Franc Jožef.
Povprečna hitrost 14 kilometrov na uro višja kot leta 1910
Med Jesenicami in Ljubljano je leta 1910 po voznem redu, ki smo ga dobili v Železniškem muzeju, vozilo šest vlakov na dan, najhitrejši je prispel v uri in 46 minutah, najpočasnejši pa v uri in 57 minut.
Zdaj je vlakov 19 na dan, najhitrejši pripelje v 52 minutah, a ima le dve postaji (Kranj in Lesce-Bled), pred 105 leti pa je imel vlak 11 vmesnih postaj. Najpočasnejši vlak med Jesenicami in Ljubljano zdaj vozi uro in 26 minut, torej le 18 minut manj kot pred dobrimi stotimi leti. Ima pa, to je treba priznati, dva postaji več kot leta 1910.
Povprečna hitrost vlaka na tej 63 kilometre dolgi relaciji se v dobrih sto letih zvišala za vsega osem kilometrov. Leta 1910 je bila povprečna hitrost med Jesenicami in Ljubljano 36 kilometrov na uro, zdaj pa je 44.
Vožnja med Ljubljano in Novim mestom je pred 105 leti trajala tri ure in štiri minute, nazaj pa nekaj minut več, povprečna hitrost je bila tako okrog 25 kilometrov na uro.
Najpočasnejši vlak zdaj 76 kilometrov razdalje prevozi v slabih dveh urah (1:58), najhitrejši pa potrebuje le uro 40.
Povprečna hitrost vlakov se je dvignila za 14 do 21 kilometrov na uro, zdaj vlaki vozijo povprečno od 39 do 46 kilometrov na uro.
Iz Ljubljane do Maribora 24 minut prej
Vožnja med Mariborom in Ljubljano je leta 1910 trajala od dveh ur 54 minut (hitri vlak z nekaj manj postajami) do štirih ur 24 minut.
Če primerjamo najhitrejši vlak izpred dobrih sto let in najpočasnejšega danes, je zdaj vlak 24 minut hitrejši kot leta 1910.
Do Divače devet minut hitreje kot pred 105 leti
Med Ljubljano in Divačo so leta 1910 vlaki vozili dobri dve uri, najhitrejši je pripeljal v uri in 51 minutah, najpočasnejši pa je rabil nekaj več kot tri ure.
Zdaj vlaki za to relacijo potrebujejo od ure 26 (ICS) do ure 42 minut. Razlika med najhitrejšim leta 1910 in najpočasnejšim leta 2015 je torej le devet minut.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Aja, pa zanimvo je še naslednje, za vse tiste, ki trdite, da so vlaki počasni. Iz MS v LJUT sem …
Zanimivo. Dobim minuse, ko omeniš vlake izpred 100let, ki so dosegali po obstojčem članku samo 9 minut slabše čase, in …
Samo, kako pa mi napredujemo!!!