Kaj obljubljajo, da bi lahko kupili POP TV in Kanal A ...

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Agencija določila zgolj tri dni za posredovanje mnenj glede predloga korektivnih ukrepov pri prodaji Pro Plus.
Oglej si celoten članek

Agencija za varstvo konkurence javnost sprašuje o korektivnih ukrepih pri prodaji Pro Plus novemu lastniku, ki še čaka zeleno luč regulatorjev. Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence (51. člen) namreč dopušča, da priglasitelj - v tem primeru Slovenia Broadband - lahko sam predlaga korektivne ukrepe, s katerimi se odpravi resen sum o skladnosti koncentracije s pravili konkurence.

Da bi preverili ustreznosti predloženih korektivnih ukrepov ter zagotavljanja preglednosti in uspešnega posvetovanja s tretjimi osebami, bo Javna agencija RS za varstvo konkurence opravila tržni preizkus predloženih ukrepov. Agencija na predlagane ukrepe lahko nato tudi veže soglasje k poslu.

Le trije dnevi za odziv?

Vse zainteresirane udeležence na veleprodajnem trgu dobave TV programov, maloprodajnem trgu dobave TV programov in trgu TV oglaševanja ter drugo zainteresirano javnost tako pozivajo, da agenciji najkasneje do 23. 3. 2018 posredujejo mnenje glede predloga korektivnih ukrepov.

A pri tem je agencija javnosti na komentarje na korektivne ukrepe pri poslu, ki ga je medijski strokovnjak Marko Milosavljević označil za "verjetno največjo in pomembno tovrstno združitev v slovenskem medijskem prostoru od osamosvojitve dalje", dala le tri dni časa."Odveč je poudarjati, da je tako kratek rok moč razumeti kot obstruiranje prizadevanj, da se prepreči izkrivljanja tržišča kot tudi ostalih potencialnih nevarnosti predmetne koncentracije," je zadevo komentiral Željko Urumović s telekomunikacijskega operaterja ELTA.

Agencija na očitke odgovarja, da je presodila, da za povratno informacijo glede teh ukrepov zadošča rok za posredovanje odgovorov, kot ga je navedla v pozivu. Slovenia Broadband pa jim je ukrepe posredovala na dan, ko so ga posredovali nato tudi javnosti.

K čemu se torej novi lastnik zavezuje?

  • Do konca prvega obdobja prodaje bi Slovenia Broadband poiskal kupca in sklenil zavezujočo pogodbo za prodajo odsvajane dejavnosti (otroške TV programe Orlando Kids in OK Bambino - pred kratkim preimenovan v Pikaboo).
  • Priglasitelj se zavezuje, da bo za obdobje pet let od dneva uveljavitve obdržal podjetje Pro Plus kot podjetje ločeno od kateregakoli povezanega podjetja, vključno z družbo Telemach, in da bo tudi podjetje Pro Plus vodilo ločeno poslovodstvo in uredniško politiko.
  • Na dan uveljavitve bo priglasitelj sprejel vsa razumna povpraševanja za sklenitev nove licenčne pogodbe za retransmisijo Pro Plus TV-kanalov, ki jo poda katerikoli zainteresiran operater pod pogoji, ki ne bodo manj ugodni za takšnega zainteresiranega operaterja.
  • Kupcem oglaševanja na Pro Plus TV-kanalih ne bo naložena obveznost ekskluzivnega sodelovanja, kupci oglaševanja na Pro Plus TV-kanalih pa se bodo lahko prosto pogajali glede posameznega Proplusovega TV-kanala, programa na tem kanalu in/ali časovnega termina, v katerem želijo oglaševati.

Celoten dokument si je mogoče ogledati tu.

Agencija korektivne ukrepe nato presodi in se do njih opredeli, pri čemer lahko pridobi informacije tudi s trga na način poziva javnosti k opredelitvi in nato oblikuje mnenje o predlogu.

Agencija za varstvo konkurence

Zakaj je posel vprašljiv?

Slovenia Broadband je v lasti skupine United Group, ta pa je v lasti globalne naložbene družbe KKR in EBRD in je trenutno v Sloveniji lastnica telekomunikacijskega operaterja Telemach. Skupina je na začetku julija objavila, da je od družbe CME kupila medijski portfelj v Sloveniji in na Hrvaškem. Če bi posel uspel, bi ena pravna oseba tako lahko postala lastnik poglavitnih medijev in distributerjev medijskih vsebin.

Poslanci SMC so tik pred zdajci sicer želeli spremeniti medijsko zakonodajo, ki bi ta nakup oziroma povezavo onemogočila, tako da bi telekomunikacijskim operaterjem prepovedali izdajanje radijskega in televizijskega programa tudi, ko gre za povezane osebe. V primeru družbe Pro Plus torej podjetij Pop TV, d. o. o. in Kanal A, d. o. o. Ker pa so zakon poslanci pripravljali brez strokovnega posvetovanja in tik pred volitvami, je težko pričakovati, da bo sprejet v državnem zboru.

Ministrstvo za kulturo je za zgoraj opisani posel sicer dalo zeleno luč. Natančneje, ker družba Pro Plus v razvidu medijev sploh ni vpisana, za izdajanje programa sta namreč na papirju zapisani družbi Pop TV, d. o. o. in Kanal A, d. o. o., njihovi prevzemniki soglasja ministrstva sploh ne potrebujejo.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 15:06 22. Marec 2018.

    program NWO satanistične globalistične bančne mafije poneumljanja, dehumanizacije in deslovenizacije se bo z blagoslovom DZ posčancev veselo nadaljeval.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.