“Na vlake na kamniški progi na dan vstopi skoraj štiri tisoč potnikov,” je povedal Marko Tancar iz Slovenskih železnic (SŽ).
Največ ljudi je v jutranji in popoldanski konici, vlak pa ima zaradi enotirne proge nekajminutne postanke v Domžalah in Črnučah. To seveda moti potnike; eden od njih pravi, da 22 kilometrov dolga jutranja vožnja na delo namesto dobre pol ure traja več kot 50 minut. “Torej me ni treba vprašati, zakaj se še vozim z avtom,” je dejal.
Brez postankov ne gre
Ker je proga Ljubljana Šiška–Kamnik Graben enotirna, se vlaki iz nasprotnih smeri lahko srečujejo le na postajah, je razložil Tancar: “Postanka sta nujno potrebna zaradi gostote prometa na progi.” Če bi postanek vlaka zmanjšali za nekaj minut, bi po njegovih besedah morali spremeniti vozni red osmih jutranjih vlakov, izgubili pa bi tudi sedanji taktni vozni red.
Vožnja od Kamnika do Ljubljane sicer traja od 24 do 49 minut, odvisno od postankov in števila vlakov, s katerimi se križa na postajah.
V konicah vlaki polni
“V najbolj obremenjenih konicah se občasno zgodi, da so zasedeni vsi sedeži,” je povedal Tancar in dodal, da tako ni celo pot. Na omenjeni relaciji vlaki sicer že zdaj vozijo v polni sestavi, zato povečanje zmogljivosti ni predvideno.
Na začetku šolskega leta so SŽ v promet uvrstile vse potniške garniture, za dodatno povečanje pa bi bil potreben nakup novih vlakov. Pred štirimi leti so sicer že pripravili investicijski načrt za ta namen, vendar ga na pristojnih ministrstvih še obravnavajo.
“Poleg tega pa so omejitve tudi v stanju infrastrukture, ki je v lasti države,” je dodal Tancar.
Jeza zaradi postankov
Vožnja iz Kamnika do Ljubljane lahko včasih traja tudi slabo uro.