Gledanost Pro plusa kljub izklopu signala zrasla, od "naročnin" zbrali pol milijona

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Pro plus je v prvem četrtletju za pol milijona evrov zvišal prihodke iz "naročnin", gledanost pa mu je kljub izklopu prizemnega signala in vsaj začasni izgubi 235 tisoč gledalcev celo zrasla.
Oglej si celoten članek

Pro plus je v prvih treh mesecih leta, ko so uspešno na glavo postavili svoj poslovni model, prihodke "iz naročnin" zvišal za pol milijona evrov, kaže četrtletno poročilo njihovega lastnika CME. Na vprašanje, ali so pol milijona evrov višji prihodki iz tega naslova v celoti posledica dejstva, operaterji po novem plačujejo za prenos programov, na Pro plusu niso odgovorili. 

Foto: CME CME poročilo

Spomnimo, Pro plus je 16. januarja izklopil prizemno oddajanje in tako onemogočil brezplačno gledanje Pop TV in Kanala A s sobno ali strešno anteno, kabelskim in IP-operaterjem pa je začel za programa (skupaj s programi Brio, Kino in Oto) zaračunavati. Letos naj bi za vsakega uporabnika računali okrog dva evra brez DDV, prihodnje leto pa za med tri in štiri evre brez DDV na mesec.

Prvi učinki na poslovnih rezultatih se še kažejo, Pro Plus se je izkopal iz izgube, saj se je pred upoštevanjem amortizacije dokopal na pozitivno ničlo. 

Najlepše šele pride

Prihodnja četrtletja bodo še bistveno boljša, saj je večina operaterjev menda za programe začela plačevati šele marca, kar pomeni, da so plačevali le en mesec od treh, ki so upoštevani v poročilu oziroma še ta zelo verjetno ni upoštevan, saj je bil račun za marec najbrž izstavljen in plačan aprila. 

Noro, izpad 235 tisoč gledalcev, gledanost pa zrasla

Precej bolj presnetljiv podatek je, da je Pop TV in Kanalu A kljub izklopu prizemnega signala gledanost ni zmanjšala, ampak se je celo povečala. Spomnimo, kar 235 tisoč ljudi ali 12,5 odstotka gospodinjstev je televizijo do izklopa signala Pop TV in Kanala A gledalo izključno prek antene. Kljub vsaj začasni izgubi teh gledalcev pa podatki iz četrtletnega poročila CME kažejo, da se je gledanost povečala. 

Foto: CME CME poročilo

Tako imenovani share v najbolj gledanem času se je v primerjavi z lanskim prvim četrtletjem zvišal na 49 odstotkov (+ sedem odstotnih točk), v celem dnevu pa je 37 odstotkov, kar je pet odstotnih točk kot v istem časovnem obdobju lani. 

Adute so dali iz rokava prej kot običajno

Kot smo poročali, je bilo zaradi načina merjenja gledanosti kar veliko hude krvi predvsem na Planet TV-ju. 

"Leto 2017 smo začeli z vrhunskimi produkcijskimi aduti Zvezde plešejo, Ljubezen po domače, MasterChef Slovenija, Usodno vino, Gorski zdravnik, UEFA Liga prvakov, ki smo jih umestili v spomladansko shemo bolj zgodaj, kot je to običajno," zvišanje gledanosti kljub izklopu signala za ogled prek antene pojasnjujejo na Pro plusu. 

Polovica gospodinjstev se je selila z antene

"Za prenehanje oddajanja prek digitalnega prizemnega omrežja smo se odločili, ko je bil odstotek gledalcev, ki nas spremljajo prek sobne antene nizek. Po naših podatkih se je večina teh že odločila za prehod k operaterju," pravijo na Pro plusu. 

S sobne ali strešne antene je na kabelsko, IP ali satelitsko televizijo presedlalo pol gospodinjstev, kažejo podatki družbe AGB Nielsen, ki meri gledanost.

Foto: Žurnal24 tv sprejemnik

Gledanost spremljajo v panelu 450 družin, kjer živi 1.117 ljudi. Pred spremembami je televizijo prek antene spremljajo 68 družin, dober mesec po izklopu signala Pop TV in Kanala A (22. februarja) le še 46, v petek jih je bilo le še 36, v njih živi 81 ljudi. 

"To predstavlja osem odstotkov vsej družin in 6,9 odstotka vseh posameznikov," je pojasnil Boštjan Kušnjerek, vodja marketinga v AGB Nielsen. "Iz našega panela tudi opažamo, da se je prehajanje družin na druge platforme z mesecom aprilom v precejšnji meri upočasnilo oziroma umirilo," je še dodal. 

Trenutek resnice že kmalu ... 

Obširna, tako imenovana bazična raziskava na terenu, pa še poteka. Ko bo končana, bo jasno, koliko družin v Sloveniji televizijo še gleda prek antene, takrat bodo raziskavo utežili glede na nove podatke in takrat bo jasno, kako natančno je njihov nabor družin v panelu odražal gibanje na celotnem trgu, za zdaj pa je to najboljši približek. 

janez.zalaznik@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 42

  • 11:50 7. Oktober 2017.

    Pro pretirani lažnivci, le napihujejo grafe, kot je v njihovi navadi. Tudi po izklopu jih ne pogrešam. Včasih za zanimivost …

  • 08:49 19. Maj 2017.

    Še en zanimiv link:<br />https://youtu.be/4a-_D8ADlBo?t=1640

  • 08:19 19. Maj 2017.

    Da nista lastnik CME in lastnik družbe AGB Nielsen iz istih logov "izvoljenega ljudstva) ????

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.