Evropski dan pomorstva

Foto: Žurnal24 (Foto: Žurnal24)
Evropski pomorski dan kaže na pomen morja in oceanov za vsakdanje življenje, sporoča Evropska komisija. Letos tudi javni poziv Marka Pavlihe, ki med drugim opozarja na celostno pomorsko politiko EU.
Oglej si celoten članek
"Upravi za pomorstvo je treba nujno zagotoviti nove prostore in sodobnejšo opremo. Glede na novo vsestransko vojaško plovilo bi kazalo še enkrat pretehtati idejo o ustanovitvi obalne straže," je v javnem pozivu med drugim še zapisal Pavliha.

Predavatelj na portoroški fakulteti za pomorstvo in promet Marko Pavliha ob evropskem dnevu pomorstva v javnem pozivu opozarja, naj ministrstvo za promet dosledneje uveljavi celostno pomorsko politiko Evropske unije, t. i. modro knjigo, in naj ustrezno dopolni nacionalni program razvoja pomorstva iz leta 2010 v skladu z evropskimi smernicami za pripravo nacionalnih pomorskih politik.

Predlaga tudi, naj se ministrstvo za promet simbolično preimenuje v ministrstvo za pomorstvo in promet ter prevzame od drugih ministrstev vse dejavnosti, ki so povezane z morjem, saj predvidena medresorska delovna skupina po njegovem za področje pomorstva ne zadostuje.

Jadranska regionalna strategija je nujna!
"Čim prej je treba pripraviti jadransko regionalno strategijo, ki jo bodo uresničevale vse pristojne države: Slovenija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Črna gora, Albanija in Italija. Ta naj predstavlja nov, dejaven pristop za učinkovito upravljanje s skupnim (pri)obalnim in morskim bogastvom, za kar je nujna čim širša podpora vseh deležnikov in najširše javnosti," še meni Pavliha. Ta naj uveljavi načelo trajnostnega razvoja, zlasti s povezovanjem vsebin na področju rabe naravnih virov, prometa, ribištva in pridelave hrane, turizma, energetske varnosti in prostorskega načrtovanja.

Severni Jadran naj bo varovano območje
Slovenija naj si prizadeva za razglasitev Severnega Jadrana za varovano območje, je še opozoril Pavliha, prav tako pa naj nadaljuje z diplomatskim pritiskom, da se celotno Jadransko morje razglasi za posebno občutljivo morsko območje.

"Uporabiti moramo vsa diplomatska in pravna sredstva zoper plinske terminale in druge podobne posege v morsko okolje, ki jih načrtujejo onkraj mejá in tudi doma. Osnutek tožbe zoper Italijo je že zdavnaj pripravljen, vendar politika nerazumljivo molči in še vedno ne ukrepa," je še sporočil.

Na dan pomorstva, ki ga Evropska unija 20. maja praznuje od leta 2008, vsako leto poteka tudi posebna mednarodna konferenca, letos v Gdansku. Tokrat bodo razpravljali o gospodarskih in okoljskih vidikih razvoja pomorstva. Slovenija svoj dan pomorstva praznuje 7. marca.

Več skrbi za ribiče in Luko Koper
Pavliha tudi poziva, da moramo poskrbeti za naše ribiče in jim poiskati alternativne vire dohodkov, denimo s pospeševanjem, gojenjem in pridobivanjem hrane iz morja.

Koprsko pristanišče moramo nujno tesneje povezati z zaledjem, zato je treba pospešiti izgradnjo drugega tira med Koprom in Divačo, treba pa je poiskati tudi nove rešitve za nadaljnji razvoj Luke Koper, Intereurope in Slovenskih železnic, še opozarja Pavliha, saj je predlog o ustanovitvi logističnega holdinga po večinskem mnenju stroke in prakse, kot je zapisal, nesprejemljiv.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.