Največji problem je v zavesti ljudi, pomen dneva brez avtomobila pa je ravno v vzbujanju te
zavesti. Po besedah
Alenke Loose, načelnice oddelka za varstvo okolja MU MOL, pri njih raven emisij
prek energetske bilance spremljajo že od leta 2001 in ravno emisije motornih vozil v zadnjih letih
najbolj naraščajo. Loosejeva je še povedala, da od novega prostorskega razvojnega načrta in
programa varstva okolja (OPVO) pričakujejo ugodne rešitve. Pri tem ne gre le za dopolnitev cestne
mreže, ampak tudi za mrežo kolesarskih poti in novih tirnih povezav. Iz izkušenj drugih evropskih
mest je razvidno, da brez omejevanja določenih vrst prometa v središčih pač ne bo šlo.
Emisije nižje, a kdaj?
Prav zato je bila imenovana tudi projektna skupina za izdelavo programa OPVO od
leta 2007 do leta 2013. Loosejeva na vprašanje, kdaj in kako bodo dosegli zmanjšanje omenjenih
emisij, odgovarja, da ima vsako mesto svoje posebnosti, zato tudi ni mogoče neposredno prenašati
izkušenj iz tujine in jih uporabiti. Lahko pa služijo kot smernice in nedvomno bo eden od prvih
korakov ravno omejevanje prometa motornih vozil in spodbujanje uporabe javnega prevoza in
koles.
Emisije se še povečujejo
Tako kot večina mestnih oblasti večjih evropskih mest se tudi ljubljanska ukvarja z naraščajočim prometom in posledično povečano onesnaženostjo zraka v najurbanejših predelih.