Operativno-tehnično zahtevo so na agenciji pripravili v skladu z zakonom o letalstvu, vsebuje pa vse, kar je povezano z licenciranjem, operacijami in tehničnimi karakteristikami balonov, ki lahko opravljajo komercialne polete.
Predpis med drugim določa, da se polet ne sme opraviti, razen če je vodja balona prepričan, da varna izvedba v nobenem trenutku in fazi poleta ni dvomljiva, seznanjen pa mora biti tudi z vsemi razpoložljivimi meteorološkimi informacijami. Priprava na polet mora vključevati preučitev najnovejših razpoložljivih vremenskih poročil in napovedi ter načrtovanje alternativnega načrta razvoja dogodkov in vizualizacije poleta v primeru spremembe vremenskih pogojev.
V balonu lahko največ 19 potnikov
V operativno-tehnični zahtevi je zapisano tudi, da ima lahko balon največjo prostornino kupole 10.500 kubičnih metrov, v njem pa je lahko v posameznem trenutku največ 19 potnikov. Na krovu balona ne sme biti več kot 20 oseb, če je bil polet izveden za komercialni prevoz potnikov.
Operator mora glede na predpis zagotoviti, da se vsi piloti vključijo v periodično usposabljanje in preverjanje ter da usposabljanje ustreza tipu balona, ki se uporablja.
Da noben izmed balonov, ki opravljajo komercialne prevoze potnikov, nima operativnega dovoljenja za opravljanje tovrstnih prevozov, je razkrila nesreča balona na Barju, ki se je zgodila 23. avgusta letos, za posledicami nesreče pa je umrlo šest ljudi. Po nesreči je agencija za civilno letalstvo prepovedala vse komercialne lete z baloni z izjemo tistih, ki pridobijo dovoljenje.
Agencija pa teh dovoljenj do zdaj ni mogla izdati, saj pogoji za njihovo izdajo niso bili predpisani, na kar so opozorili tudi sami balonarji.
In ko bodo izdana dovoljenja, povampirjeni birokratki, ne bo več nesreč, ne bo več slabih meteoroloških razmer in pojavov, ne …