V okviru izbora za Mehanika leta 2018 smo opravili pogovore s številnimi mehaniki. Najpogostejša tematika je servisiranje in vzdrževanje vozil in s tem povezani stroški. Preden sem kupil svoj prvi avto, me je oče opozoril: stroški se bodo pokazali šele po nakupu. Nekaj je varčevati za avto, drugo, še bolj bistveno in pomembno, pa ga je treba redno vzdrževati in servisirati. Tukaj se pogosto zgodba zaključi.
Veliko bi jih imelo dobre avtomobile, po možnosti nemške premijske znamke, ko pa pride čas za menjavo pnevmatik ali pa servis vozil, pa se zgodba konča. Zadnjič sem na semaforju opazoval voznika BMW serije 5. Avto, ki je nov stal verjetno krepko čez 60 tisočakov, je bil star tri, morda največ štiri leta. Spredaj je imel dve kitajski pnevmatiki, zadaj take, za katere sem prvič slišal. Ko sem se v zadnjih nekaj mesecih pogovarjal s številnimi mehaniki, so mi potrdili, da to ni nič nenavadnega.
Vzdrževanje avtomobila nekaj stane, v to pa je všteto tudi delo mehanikov, ki morajo jamčiti za svoje delo in tudi stanje vozila na cesti, da bo varno. Zato mnogi stojijo za tem, da ne jemljejo materiala, ki ga želijo nekateri poceni kupiti na spletu, da bi privarčevali za kakšno kavo na svoji tri leta stari BMW petici.
"Ali si že koga videl, da bi prinesel v picerijo s seboj salamo in sir," me je vprašal eden od mehanikov, drugi pa dodal, da poceni olja iz diskonta ne bo točil v vozila in se pod servis podpisal. Na žalost je še kar nekaj mehanikov, ki to počne, in to ni dobro.
Mehaniki bodo morali kupovati več orodij, veliko več se bodo morali izobraževati, zaradi številnih radarjev in kamer bodo morali marsikateri delavnice opremiti s posebnimi mesti za umerjanje. Pričakovati je, da se bo servis vozil še podražil, enako velja za vzdrževanje. Hibridi in mali turbo motorji prinašajo nova, posebna olja in maziva, tudi bencinski modeli so po novem opremljeni s filtri trdnih delcev, kabli za polnjenje električnih vozil niso zgolj neki kabli, ki jih prevažamo v prtljažniku in mečemo po tleh, ko ga želimo napeljati od polnilne postaje do vtičnice v avtomobilu, ampak so visokotehnološke naprave, na katere bomo morali paziti.
Delo mehanika bo moralo postati bolj cenjeno, kot je zdaj. Marsikateri mehanik porabi na današnjih, modernih avtomobilih, ki so postali računalniki na kolesih, več ur, da z drago napravo, za katero je moral vzeti kredit, diagnosticira in odkrije napako, nato pa s cmokom v grlu, čeprav v tem času ni mogel servisirati preostalih vozil, lastniku vozila ob njegovem mrkem pogledu izstavi visok račun.
Spremembe bodo hitre in velike, nanje se morate pripraviti tudi lastniki vozil. Za svojo varnost in varnost drugih udeležencev v prometu poskrbite s tehnično brezhibnim vozilom in ne varčujte tistih nekaj 10 evrov na leto na temeljitem servisu vozila, ki jih boste nato zapravili za kavice in cigarete. Da, avto postane pravi strošek šele, ko dobite v roke prometno izkaznico.
Še posebej če je ORIGINALNO olje na servisu 25€/Liter v trgovini pa ORIGINALNO ISTO 9€/Liter...Avto veliko bolje teče, če damo …
Ob teh aferah z mesom, moraš s sabo prenesti vsaj meso za pico....
Doliti sem moral AD Blue aditiv v s svoj dizel avto.Servis bi mi vzel 34 eur za 10lit.+20eur za delo, …