Na današnji dan pred 20 leti so odprli predor Karavanke, najdaljši slovenski cestni predor, dolg 8.019 metrov. Lani je skozi predor peljalo v povprečju sedem tisoč vozil na dan, skupno pa je od odprtja skozenj peljalo več kot 37 milijonov vozil, je povedal Marjan Koler z Darsa.
"V 20 letih v predoru ni bilo večje nesreče; še vedno je najdaljši in edini enocevni cestni predor na slovenskem avtocestnem omrežju," je pojasnil Koler.
Februarja 2008 je bil opravljen mednarodni test Euro Tab, ki je predor ocenil kot dober; ker pa nima druge predorske cevi in posledično nima ubežnih poti, je dobil oceno zadovoljivo. "Prevoze nevarnih snovi spremljajo gasilci, vendar prezračevalni sistem ne pokriva vseh intenzitet požarov, zato je nujna zahteva po ubežnih poteh," so še pojasnili na Darsu.
Milijoni za drugo cev
Evropska unija zahteva, da mora predor do leta 2019 ustrezati varnostnim standardom, kar pomeni, da mora imeti ubežni rov za pobeg pred požarom ali dve predorski cevi.
Kot smo izvedeli na ministrstvu za promet, končne odločitve o nadgradnji predora Karavanke še ni. "Še vedno potekajo pogovori o določitvi najprimernejše variante, naslednji sestanek meddržavne komisije bo v Celovcu 8. junija," je povedala Eldina Knez z ministrstva za promet.
Različici izvedbe sta dve; prva z direktno gradnjo druge predorske cevi bi stala od 279 do 283 milijonov evrov, druga, po kateri bi najprej zgradili ubežni rov, pa 302 milijona.
20 let predora in 37 milijonov vozil
Predor Karavanke. Pogajanja z Avstrijci za 279 milijonov evrov vredno drugo predorsko cev še potekajo. Rok EU je leto 2019.