Slovenska turistična organizacija (STO) in Hrvaška turistična organizacija (HTZ) že vrsto let izvajata skupne promocijske aktivnosti na Kitajskem. Obe državi tako izredno uspešni privabljata kitajske goste, ki radi prihajajo v jugovzhodno Evropo, kot piše STO na svoji spletni strani.
Po podatkih Evropske potovalne komisije (ETC) je Slovenija v letu 2018 zasedla drugo mesto po rasti prihodov turistov iz Kitajske. V primerjavi z letom 2017 je v Slovenijo pripotovalo 70 odstotkov več kitajskih gostov. Največjo rast je doživela Srbija s 101 odstotkom, tretje mesto zaseda Črna Gora (+ 70 odstotkov). Hrvaška se je uvrstila na šesto mesto.
Po podatkih Statističnega urada RS (SURS) je lani Slovenijo obiskalo nekaj več kot 87.000 kitajskih turistov, ki je ustvarilo okoli 136.000 prenočitev. Tako se Kitajska uvršča na 16. mesto seznama števila prihodov tujih gostov, tik pred Španijo in za Belgijo.
Skupne aktivnosti za skupen uspeh
V letošnjem letu sta STO in HTZ nadgradila skupno promocijo predvsem na digitalnem področju. Za kitajske organizatorje potovanj in agente sta priredili webinarja in on-line treninge pod geslom "Experience Croatia, Feel Slovenia".
STO je objavila tudi kratek povzetek vsebine spletnih dogodkov, ki so se jih lahko udeležili kitajski turistični delavci: "Webinarja sta potekala v živo preko kitajskega družbenega kanala WeChat. Uvodoma so si udeleženci ogledali promocijski video o Sloveniji in Hrvaški, sledila je predstavitev skozi fotografije in zgodbe, celotna predstavitev pa je potekala v kitajskem jeziku. On-line training oz. spletno izobraževanje pa je namenjeno kitajskim organizatorjem potovanj in agentom s ciljem poglobiti njihovo znanje o Sloveniji kot zeleni butični destinaciji za raznovrstna in aktivna 5* doživetja ter posledično v tej smeri oblikovati oz. nadgraditi njihove programe potovanj v Slovenijo."
Skupne promocijske aktivnosti na spletu so bile uvod za "Roadshow Experience Croatia, Feel Slovenia" delavnici, ki sta potekali 26. marca v Pekingu in 28. marca v Šanghaju. Kitajskim organizatorjem potovanj, agentom in novinarjem se je predstavilo devet slovenskih turističnih podjetij.