Če bi nam pred začetkom letošnjega leta nekdo iz prihodnosti namignil, da bo poleti skoraj nemogoče rezervirati apartma na slovenski obali in da bodo Goriška Brda, Bovec ter Kranjska Gora razprodani že nekaj tednov vnaprej, bi se to zagotovo zdelo znanstvena fantastika. Na izjavo, da bo povpraševanje po apartmajih na slovenski obali in na Gorenjskem večje, kot za počitnikovanje na Hrvaškem, bi se le cinično nasmehnili in zamahnili z roko.
A realnost je bila drugačna, nekateri posamezniki pa so v 'darilu' države, ki je vsem državljanom RS podarila turistični bon za koriščenje v namestitvah po celi Sloveniji, videli poslovno priložnost. To so bili med drugimi člani skupine za potovanja – Po svetu, ki so se organizirali in ustvarili novo stran. Ker so predvidevali, da v času, ko so bila potovanja neizvedljiva, prvotna stran ne bo aktualna, so ustanovili novo, imenovali so jo bon.posvetu.si. Njen glavni namen je olajšati iskanje ponudnikov za namestitve po Sloveniji, pa tudi možnost povpraševanja s strani potencialnih gostov glede informacij, ki se tičejo namestitve. Stran je obenem koristna tudi za ponudnike, ki se zaradi neposrednega stika z gosti, izognejo plačilu provizije različnim platformam, kot je denimo Booking.
"Morda bi bila taka stran koristna že prej, zagotovo pa jo v malce spremenjeni obliki nameravamo ohraniti tudi po koncu leta," na vprašanje, če bi bila podobna stran, kjer so na kupu zbrani številni slovenski turističnimi ponudniki dobrodošla že prej, odvrne Škrlep in doda, da so bili nad odzivom javnosti več kot le zadovoljni.
Čeprav točne številke, koliko ljudi si je preko njihove strani rezerviralo počitnice, sogovornik ne more ponuditi, meni, da je skupen odstotek spletne strani in FB skupine glede na celotno Slovenijo resnično velik. "Zagotovo bi lahko rekli, da si je veliko, predvsem tistih manjših ponudnikov nastanitev zaradi strani in Facebook skupine rešilo sezono, sploh tistih, ki do sedaj niso imeli veliko slovenskih turistov, pa tudi tistih, ki niso imeli spletne strani ali pa so bili prej prisotni le na raznih drugih platformah," nadaljuje.
Zgovoren je tudi podatek, da je bila od ustanovitve konec maja pa do sedaj spletna stran bon.posvetu.si kar petkrat bolj obiskana kot stran posvetu.si. Pri čemer so bili tudi na slednji strani najbolj brani članki o turističnih bonih in situaciji s Covid-19 ter odpiranjem in zapiranjem meja.
"Takrat se je vse preusmerilo na domači trg in ljudje v spomladanskih časih niso kupovali veliko letalskih kart. Po odprtju meja v začetku poletja se je malce začelo dogajati tudi glede potovanj v tujino. Odprle so se številne države, kamor smo lahko potovali, poleg stalnice Hrvaške je bilo zelo veliko zanimanja predvsem za Grčijo in Ciper, ki sta še vedno na seznamu varnih držav, po uvedbi karantene za prihode s Hrvaške se je povečalo zanimanje za Italijo. Od držav na Severu Evrope je bilo precej zanimanja za obisk Islandije in Norveške, žal pa obe državi sedaj za slovenske turiste zahtevata vsaj krajšo karanteno ob vstopu. Praktično povsod pa so bile izkušnje res dobre, kajti turistov je bilo občutno manj, padle so tudi cene," situacijo v zvezi z letošnjimi potovanji opiše Škrlep.
Zaradi nemarnih gostov za dva tedna zaprli apartma
V javnost so med poletjem prišle številne negativne izkušnje uporabnikov določenih namestitev, ki so vrgli slabo luč tudi na ostale ponudnike. Uporabniki so objavljali fotografije umazanih brisač, plesnivega parketa in polomljenega pohištva.
Kot pove sogovornik, so bile uporabniške izkušnje v zvezi z namestitvijo in izkušnje ponudnikov na njihovi strani povečini pozitivne. "Je pa bilo zato kar nekaj slabih izkušenj članov v naši Facebook skupini, kjer so objavljali zares grozne slike apartmajev po visokih cenah in njihovih slabih izkušenj, po drugi strani pa tudi ponudnikov nastanitev, ki so jim nekateri gostje povsem uničili apartma. Stroški čiščenja so bili takrat za nekatere ponudnike res visoki, spomnim se primera, ko je nekdo moral zapreti svoj apartma za dva tedna, da je zaradi nemarnih gostov naredil obnovo. Take objave so bile sicer najbolj brane v skupini, na srečo pa je bilo res ogromna večina objav pozitivnih," je na stvari, ki so se dogajale poleti, opozoril Škrlep.
Zanimanje na njihovi strani je bilo največje za Obalo, kjer po ugodnejših cenah poleti res ni bilo lahko dobiti apartmaja. Precej so bila zasedena tudi območja okrog Bovca, Logarske doline in v bližini toplic.
Najslabše so skozi prišli v večjih mestih, ki so v preteklih sezonah sloneli predvsem na tujih turistih, teh pa letos ni bilo veliko. Čeprav so vse regije imele enake možnosti za promoviranje, se po sogovornikih besedah nekatere tega niso lotile dovolj preudarno.
"Težko bi rekel, da je kakšna regija res bila zapostavljena po krivem, kajti vse so imele enako možnost reklamiranja. Bonov je (bilo) dovolj, da bi se lahko malce bolj enakomerno porazporedili po celi Sloveniji, najbolje pa so torej nastanitve razprodali v zgoraj naštetih območji ter tisti, ki so gostu ponudili nekoliko drugačno ponudbo oziroma doživetje ter svojo nastanitev predstavili na malce drugačen način, kot ostali. Osebno bi si tako želel na strani nekoliko več ponudnikov iz Koroške, Prekmurja in Dolenjske, so pa na strani prednjačili ponudniki iz Gorenjske," sklene Škrlep.
Uvod je fantastičen-približno se čudijo tako,kot bi v Portoroških hotelih delili hrano na zastonj bone in bi privat gostinci,ki običajno …