To je le nekaj prednosti ideje za izlet med vikendi, ki so pred nami. Bonus: vsi Instagram prijatelji vam bodo zavidali.
Prideš? Pridem! Ni bilo težko nabrati sedem prijateljev za celodnevno dogodivščino na našo največjo planino. Zavzeli smo jo tako, kot se spodobi za turo, ki je vse do letos dominirala med tujimi turisti. Avto smo pustili doma in se na pot odpravili s tremi drugimi prevoznimi sredstvi: vlakom, gondolo in kolesom.
Kaj so razlogi, da so na eno najbolj priljubljenih tur med tujci, letos ‘navalili’ Slovenci? "Poleg tega, da smo Slovenci že med korono nadgradili sloves kolesarskega naroda, nas na samem vrhu pričakajo čudoviti razgledi na najvišje vrhove Kamniško-Savinjskih alp. Tura, kljub temu, da vključuje visokogorje, ni preveč zahtevna, saj nam pri vzponu pomaga gondola, na poti v dolino pa uživamo v dolgem spustu. S kolesom na vlak je tako za tuje kot domače goste vedno svojevrstna izkušnja, ki pusti poseben pečat," povzame licenciran vodič in direktor agencije Outdoor Mania Iztok Slapnik, sicer prvi mož naše izletniške kolesarske karavane.
Topli jesenski dnevi so kot nalašč za raziskovanje lepot narave s kolesom. Na vrhu Velike planine boste lahko občudovali najvišje vrhove Kamniško-Savinjskih Alp.
3, 4, zdaj …
Le vsak deseti je preskusil kombinacijo potovanja s kolesom in vlakom, je pokazala mini anketa med našimi bralci na Instagramu. Dobra polovica je Veliko planino že obiskala.
Svojo pustolovščino smo začeli na glavni Ljubljanski železniški postaji. Svojo vozovnico je imel tudi naš dvokolesni sopotnik, a Slovenske železnice letos ponujajo popust za kolesa. Za navadno kolo smo plačali 1,5 evra, za električno pa 3.
Naša prva ovira je bila nalaganje koles na vlak, kjer se je uspešno izkazal ekipni duh, kar je še eden od razlogov, da se na to epsko turo odpravite v množini. Pa še v dobre pol ure, kolikor traja pot do Kamnika, boste lahko na hitro izmenjali vse zamujene prigode in naredili načrt za vzpon. Ali pa se udobno zleknili in preprosto uživali v razgledih skozi okno.
Namig: pred vstopom na vlak preverite, ali ima ta prostor, namenjen hrambi koles, saj ga nimajo vsi vlaki. Če prostora nima, vam bo sprevodnik svetoval, kam v vagonu lahko kolo naslonite, da bo na varnem in ne bo oviral drugih potnikov.
Nismo čakali dolgo
Vlak smo zapustili v naročju Kamniško-Savinjskih Alp, v Kamniku, na postaji Kamnik mesto. Po stopnicah smo se spustili po Šutni, ki velja za najlepšo ulico v mestu. Tam je včasih potekala živahna obrtna dejavnost, na kar še danes spominjajo številna obrtna znamenja.
Pot smo nadaljevali skozi Stahovico do spodnje postaje kabinske žičnice, kjer smo si glavni vzpon olajšali s prevozom z nihalko. Čas je bil za prve selfije z razgledom na dolino.
Kljub temu, da obiskovalcev ni manjkalo, na gondola nismo čakali dolgo. Kot pojasnjujejo na Veliki planini, so v juliju prevozili v povprečju dobrih 300 potnikov dnevno – za primerjavo, lansko leto so v enakem obdobju prepeljali 425 potnikov dnevno.
Pot od zadnje postaje gondole smo nadaljevali po makadamski cesti in dočakali tisti obljubljeni razgled iz reklame za najbolj slastno čokolado. Da nam je sem ter tja pot prekrižala skupinica krav, je na Veliki planini že nekaj običajnega. Za skoraj 400 glav živine skrbi 63 pašnih upravičencev, ki so del pastirskega naselja. Na planini je sicer okoli 200 bajt, mnoge so na voljo tudi za najem.
S kolesom je hitreje in zabavnejše
Da je obisk planine s kolesom vse bolj priljubljen, pritrjuje tudi Taja Brinovec z Velike planine. "Morajo pa se tudi kolesarji držati pravila, da je vožnja s kolesi dovoljena le po urejenih poteh," spomni.
Kolesarske trgovine letos beležijo rekordne prodaje, kar se zelo pozna tudi pri povpraševanju po kolesarskih izletih in izposoji koles, dodaja Slapnik. "Tujih gostov imamo nekoliko manj kot lani, se je pa povečalo število domačih, ki jih prej skoraj ni bilo," zato ocenjuje, da bo letošnja kolesarska sezona podobna lanski.
S kolesom je veliko bolj zabavno! Lahko odkrivamo večje področje, smo hitrejši in bolj mobilni, pravi vodič kolesarskih izletov Iztok Slapnik iz Outdoor Manie.
Namig: kdaj se na raziskovanje odpraviti sam in kdaj najeti vodnika?
"Vsekakor priporočam odpravo na takšen izlet v skupinah, vodnika pa toplo priporočam predvsem, kadar se odpravljamo na nam manj znano področje. Vodniki zelo dobro poznamo območje svojega delovanja in smo dobro seznanjeni z vsemi dejstvi in morebitnimi spremembami, ki vplivajo na potek izleta. Prav tako gostje v družbi lokalnega vodnika dobijo bolj pristen pogled na območje, po katerem se gibljejo," odgovarja sogovornik z Outdoor Manie, kjer ponujajo predvsem gorsko kolesarske izlete, različnih težavnostnih stopenj (cross-country in all mountain), v zadnjem času so popularni tudi gorsko kolesarski team buildingi za podjetja.
Oči niso edino čutilo, ki ga boste razvajali
Vzpon in vijuganje po makedamski poti med planšarskimi kočami smo zaključili pri Zelenem robu, ki je znan predvsem po sladkih skutinih štrukljih, na katere smo med drugim stavili tudi mi. Na meniju so se znašli tudi golaž, klobasa s kislim zeljem, ajdovi zganci, kislo mleko, reberca s praženim krompirjem in druge, za planinski svet bolj tipične jedi.
Po mini oddihu smo se končno lotili težko pričakovanega spusta do Planšarskega naselja in Kranjskega raka nazaj v dolino. Občutek drvenja na kolesu in svoboda, ki prebudi vrtenje padal v neokrnjeni naravi, brez mestnega hrupa in kaosa, sta nepozabna.
S kolesa smo sestopili šele v Kamniku, kjer smo smo nazdravili na uspešno izpeljano turo. Brez poškodb in le z eno predrto zračnico.
Kako priročno, da nas je utrujene, a z nasmehom na ustih, domov varno popeljal ... vlak.
natasa.medvescek@zurnal24.si
Moteče je ,da se kolesarji vozijo povsod tudi po poteh označenih s planinsko transverzale in moraš otroke imeti privezane v …
Vsako uro plačam več kot 90 dolarjev na daljavo z dvema otrokoma doma.Nikoli nisem mislil,da bi to imel možnost,vendar moj …