Rokovanje z dojenčki je način, na katerega dojenčka pestujete, ga hranite, previjate in se z njim igrate; pravilno ravnanje spodbuja otrokov nevrofiziološki razvoj in razvija pravilen odziv na okolje.
Učite se pri strokovnjaku
Rokovanja z dojenčkom (v angleškem izvirniku 'baby handling') naj bi se starši naučili čim prej, saj je tako veliko lažje in veliko bolje, prvi dnevi, tedni in meseci življenja pa so za otroka tudi najpomembnejši. O tem vas bodo ob porodu seznanili tudi v ljubljanski porodnišnici, rokovanja pa se lahko naučite tudi na strokovno vodenih delavnicah in tečajih. Zaradi pomembnosti rokovanja za dojenčkov razvoj ne gre zaupati raznim pogosto nasprotujočim si informacijam, ki jih najdete na spletu. Tečaj je odličen način, da se pod vodstvom fizioterapevta ob teoriji naučite tudi prakse. Pametno je, da se skupaj z dojenčkom delavnice udeležita oba starša.
Nikar ne čakajte in ne odlašajte; pravilnega rokovanja se začnite učiti takoj po rojstvu otroka, saj vam tako ne bo treba popravljati že naučenih vzorcev in napak.
Vse ob svojem času
S pravilnim rokovanjem otroku dajete oporo na njegovi poti k odkrivanju sveta okrog sebe in k razvoju motoričnih sposobnosti. Toda pozor - pri tem ne gre za prehitevanje naravnega razvoja dojenčka! Otroka zato nikar ne postavljajte v položaje, ki jih še ne obvladuje. Malčka nikakor ne silite, da sedi, in ge ne postavljajte na noge, če je za to še prezgodaj. Postavljanje otroka v gibalne položaje , ki jih ni usvojil sam prek postopnega razvoja, mu prej škodi kot koristi. Zaradi nezadostno razvitih motoričnih sposobnosti lahko pride do resnih poškodb, pri dojenčkih in malčkih je še posebej izpostavljena glava. Bodite torej potrpežljivi in počakajte, da otrok gibanje usvoji, ko je na to pripravljen.
Bodite pozorni na motnje
Če vaš dojenček že zaostaja za predvidenim planom razvoja oziroma pri njem opažate trdost ali pokrčenost rok ali nog, je čas, da se skupaj z njim odpravite k pediatru ali pokličete ambulanto za motnje v razvoju. Tam vam bodo znali svetovati, kako naprej.