Mestna občina Kranj (MOK) je uspešno zaključila obsežno prenovo mostu od Železniške postaje Kranj do vznožja Jelenovega klanca, ki je trajala več kot leto in pol. Rekonstrukcija mostu, ki se je s pripravljalnimi deli začela novembra 2022, je bila nujna zaradi slabega stanja obstoječe konstrukcije. Na začetku leta 2023 je bil most zaprt za ves promet, medtem ko so ga za pešce in kolesarje odprli že lani jeseni. Projekt obnove je bil sprva načrtovan za zaključek novembra lani, a so se dela zavlekla zaradi posledic avgustovskih poplav. Poplave so povzročile znatne poškodbe na delovni konstrukciji, kar je zahtevalo dodatna popravila in prilagoditev načina dela.
Kljub neugodnim vremenskim razmeram in tehničnim izzivom je MOK uspela zaključiti projekt v predvidenih finančnih okvirih. Župan MOK Matjaž Rakovec je ob tem izrazil zadovoljstvo: "Resnično sem vesel, da smo v Kranju dobili varen, lep in povsem obnovljen most. Obnovitvena dela so se iz znanih razlogov zavlekla in povsem razumem nejevoljo občank in občanov. Tudi sam sem bil večkrat slabe volje, a proti naravi ne moremo storiti ničesar. Na tem mestu bi se vsem uporabnikom mostu še enkrat rad zahvalil za potrpežljivost in razumevanje."
Obnovljeni most je ohranil enake dimenzije kot prej, s sedemmetsko širino ceste, kar omogoča dvosmerni promet avtobusov in tovornjakov. Ponuja tudi enostransko dvosmerno kolesarsko pot, nova ograja pa vsebuje arhitekturne elemente prvotnega mostu, ki je bil porušen med drugo svetovno vojno. Poleg tega je bila zamenjana in obnovljena komunalna infrastruktura, ki poteka znotraj mostu, ter nameščena nova javna razsvetljava.
Podžupanja Manja Zorko je ob tem poudarila pomen projekta za Kranj: "Prometni tokovi se bodo sedaj zagotovo sprostili, promet po drugih cestah v Kranju bo zdaj spet bolj tekoč. Most je bil resnično potreben obnove, saj so bile analize stanja mostov v Kranju zelo zaskrbljujoče. Obnova tega mostu je ključna, sledile bodo še druge obnove v prihodnjih letih. Občane ob tem prosimo za razumevanje tudi ob morebitnih prihodnjih zaporah cest."
Poleg obnove mostu je MOK poskrbela tudi za temeljito obnovo podvoza v Savski loki. Investicija je obsegala rušenje ločnega nosilca, statično sanacijo in betoniranje obstoječih podpornikov ter izdelavo nove plošče z ravnimi nosilci. Sedaj se v podvozu lahko srečata dva tovornjaka, kar bo bistveno izboljšalo pretočnost prometa. MOK je prav tako izkoristila podaljšanje del za preplastitev krožišča pod Jelenovim klancem in Ljubljanske ceste proti železniški postaji. Izvajalci so odstranili stari asfalt, položili novega ter poskrbeli za ustrezne talne označbe, ki varno povezujejo kolesarske in pešpoti z mostom.
Vrednost obnove mostu je bila slabe tri milijone evrov, obnova podvoza v Savski loki je stala 455 tisoč evrov, preplastitev krožišča pod Jelenovim klancem 24.700 evrov in preplastitev Ljubljanske ceste 252 tisoč evrov. Za obnovo mostu je MOK pridobila dobrih 800 tisoč evrov Republike Slovenije in Evropske unije iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Ta znesek vključuje tudi gradnjo kolesarske povezave med glavno avtobusno postajo in železniško postajo z rekonstrukcijo križišča pri železniški postaji.
Kranjska občina bo zgradila še en nov most
MOK je v teh dneh objavila razpis za izgradnjo novega razširjenega mostu pri Planiki in razširitev Savske ceste. Nov most bo višji za meter in pol od obstoječega. Nanj bo treba namestiti tudi novo kanalizacijsko cev. Po novem mostu bo potekal dvosmerni motoriziran promet. Kranjski mestni svetniki so na aprilski seji potrdili tudi dopolnitev načrta pridobivanja nepremičnega premoženja MOK za leto 2024. S tem so omogočili nakup zemljišč za potrebe celostne ureditve Savske ceste. Predvidena so sredstva v višini 90 tisoč evrov. Konkretno gre za zemljišče za ureditev novega uvoza v poslovno cono 'Planika' ter za zemljišče za novo avtobusno postajo pred poslovno cono. "Računam, da bi lahko, če bo vse po sreči, če bo razpis ugodno stekel, z deli začeli že v letošnjem letu," je dejal župan Rakovec. Rok za prejem ponudb na omenjeni razpis je 15. julij 2024.
pr`na na sever'nm balkanu je to ze stara praxa k kdr se pocas dewa se potli lohk fain mast zaracuna …
Rimljani so peš gradili hitreje, kot pri nas z mašinami. Če bi tako počasi delali ceste in mostove, ne bi …
Pri nas je denarja kolikor hočeš,je problem edino kako ga porabit,da drugi tega ne zvejo