Sistem XMAGE je bil predstavljen lansko poletje in ne sodelujete več z Leico. To je del zgodovine, a ni pomembno, saj sta Mate 50 Pro in Huawei P60 Pro oba na vrhu seznama DxOmark in imata najboljšo kamero na svetu. Nam lahko poveste, kako vam je to uspelo?
Večji del našega poudarka je na posnetkih na tem področju, in da bi dosegli vso to vodilno tehnologijo ter nadaljevali z inovacijami, moramo nenehno vlagati v raziskave in razvoj. Ker smo leta 2022 imeli veliko tehnološkega razvoja in poskusov na področju slikovne tehnologije doma v našem laboratoriju in nadaljevali z vlaganjem na tem področju. Čedalje več moramo vlagati v razvoj tehnologije za ustvarjanje boljših slik, boljših fotografij in boljše uporabniške izkušnje. Zato želim poudariti, da je nenehno vlaganje zelo pomembno. In tudi kljub vsemu dogajanju to ne bo zamajalo naše investicije na tem področju.
Kdaj bomo videli način Supe Macro iz P60 Pro na drugih Huaweijevih modelih in ali je za njegovo delovanje bolj pomembna strojna ali programska oprema?
Moje osebno mnenje je, da je strojna oprema bolj pomembna in inovativna. Da bi dosegli ta super makro, smo ustvarili in uvedli veliko inovativnih tehnologij znotraj zasnove modula objektiva. Obstajajo tri podskupine leč in vsak del je nadzorovan tako, da se premika s koordinacijo teh treh skupin, da se doseže super makro učinek. To je temelj super makro slike in seveda programske opreme, kako jo nadzorovati in kako omogočiti delovanje algoritma za ostrenje. Toda moje osebno mnenje je, da je ta zasnova strojne opreme temelj, zelo pomemben temelj za super makro.
Ali lahko delite podrobnejšo razlago o tem, kako je Huaweiju uspelo doseči tako močan nočni način na P60 Pro?
Nočni način je zelo zanimiva tema. Pred približno štirimi leti smo lansirali napredni senzor. In vedno smo želeli rešiti to težavo, ker bi bilo ponoči v pomanjkanju svetlobe veliko lepega zanemarjenega. Opazili smo, da je ponoči zelo malo slik. In če je bil, je bil vedno nejasen, vedno z zelo preprostim barvnim izrazom. In tako smo od takrat želeli rešiti to težavo. In da bi odpravili to težavo, smo potrebovali tudi veliko različnih delov, da bi jih integrirali skupaj, ne le senzorja. Videli boste, da je zelo pomembna tudi ultra lahka leča, zasnovana skupaj s prizmo. To vam bo pomagalo pridobiti več svetlobe in z manj popačenja. Poleg tega je leča zasnovana tako, da zmanjša izgubo svetlobe. Skupaj deluje več delov, od algoritma za več okvirjev in ponudnika internetnih storitev do vseh algoritmov za naknadno obdelavo.
Še vedno pa je prostora za izboljšave. Torej na splošno obstaja optično mehanski del, ker moramo ponoči skrbno nadzorovati stabilizacijo, stabilizacijski sistem in tudi slikanje. Iz slikanja bo potrebno več svetlobe in večja občutljivost na svetlobo ter obdelava nočnega pogleda. To je popoln demo. To je popolna ilustracija teh štirih delov, kako sodelovati, da končno dobite čudovito sliko ponoči. Pred dvema letoma smo opazili, da je vedno več lepih slik, posnetih ponoči. Zelo smo veseli, da je naše delo pripomoglo k temu.
Zahvaljujoč odličnim zmožnostim svetlobne prepustnosti in fokusa telefoto modula kamere, je telefon Huawei P60 Pro dosegel boljšo zmogljivost na področju astrofotografije v primerjavi s predhodniki in je zmožen v popolnosti zajeti luno na daljavo. To je doseženo z ohranitvijo podrobnosti objektov, tako da sta lahko luna in pokrajina zajeta v vsej svoji jasnosti in lepoti.
Kje so meje te popolnosti v naslednji seriji P?
V redu, za serijo P in za naslednjo generacijo vodilnih, kot sem že omenil, pravzaprav vsako generacijo načrtujemo nove izboljšave za fotografijo in osnovne izboljšave optične in mehanske stabilizacije, slikanja in obdelave. Kar zadeva moj osebni pogled, čeprav prihajam iz Huaweija, še vedno ugotavljam, da je še vedno nekaj prostora za izboljšave, ko fotografiram. Na primer ponoči, kako reproducirati prave barve ponoči in še posebej v nekaterih kompleksnih svetlobnih okoljih. Še vedno je nekaj oddaljenosti od popolnosti.
Ali lahko v prihodnjem obdobju pričakujemo nekaj posodobitev za izboljšanje načina Super Moon ali nekaterih drugih scenarijev?
Mislim, da bomo za te različne scenarije izboljšali učinkovitost z vsemi temi tehnološkimi izboljšavami. Glede načina Super Moon sem zelo vesel, da ste to omenili. Mislim, da je takih luninih slik veliko in rad jo tudi sam fotografiram, ker je dobra tema za družbene medije. Toda če sem iskren, nisem pripravil več informacij o izboljšavi načina Super Moon. Toda v zadnjih nekaj letih po svojih izkušnjah menim, da je prišlo do nekaterih izboljšav. Prvič, na področju fokusa in hitrosti. In drugič, ko glavni AI ugotovi, da »gledam« luno, se stabilizacija takoj samodejno aktivira. In to pomaga ujeti jasno sliko lune. Izboljšali so se tudi kontrast, ostrina in vsi ostali parametri so bili dodatno optimizirani.
Zdaj imamo resnično spremenljivo tehnologijo fizične zaslonke. Začelo se je z Mate 50 Pro in zdaj je enako na P60 Pro. In je dobro implementirano. Torej, da bi to uporabili na najboljši možni način in upravljali globinsko ostrino, ali menite, da bo v prihodnosti mogoče videti napravo z večjim senzorjem, ali menite, da je pomoč umetne inteligence dovolj?
Kar zadeva senzor, mislim, da je to zahteva za načrtovanje sistema. In zaradi vseh učinkov in vseh algoritmov pride vsa slika skozi to obdelavo in gre za koordinacijo različnih delov, ne samo na senzorju. Torej, ko načrtujemo nov sistem kamer za naslednjo P ali naslednjo večjo serijo, je včasih težko sprejeti odločitev o velikosti senzorja in slikovne pike, zato bi moralo biti vse eden od vhodnih podatkov, ki jih je treba sistematično upoštevati. Mislim, da je treba na primer upoštevati prilagoditev algoritma in seveda sam slikovni senzor, ker, ne bi smel gledati samo na prednosti, ampak tudi na slabosti večjih senzorjev. Na primer poraba energije ter nekateri drugi dejavniki. Zato je treba vse te prednosti in slabosti združiti skupaj, da se lažje odločimo.
Kakšne so komunikacijske prednosti, ki jih ima fotografija v primerjavi z drugimi komunikacijskimi kanali? Kaj bi rekli? Zakaj so zdaj fotografije tako priljubljene? Zakaj ljudje komunicirajo na ta način? Ali vidite nekaj, kar je res prednost fotografij?
Prvič, mislim, da gre za učinkovitost. Gre za učinkovitost, da informacije zaznavamo skozi vid. Drugič, ohranitev spominov. Kako ohraniti spomine? Pri fotografiji samo en klik ohrani določen scenarij. Na primer, če danes fotografirate vse v tej sobi, jih boste opisali z zgodbo v ozadju. Torej ena slika dejansko vsebuje veliko informacij. Tretji razlog za priljubljenost je deljenje informacij. Če govorimo o komunikaciji, nekaj izmenjuješ z drugimi. Torej, dejansko prek kamere, ko posnamete sliko in na primer posnetek na ulici, najdete osupljiv trenutek, ki ga želite deliti s prijatelji na družbenem omrežju. In le s pritiskom na nekaj gumbov ga lahko delite z milijoni ljudi. Na ta način je komunikacijska učinkovitost zelo, zelo visoka. In četrti dejavnik, ki ljudi spodbuja, da še naprej delijo vedno več slik, so po mojem mnenju povratne informacije. Povratne informacije vseh ljudi, ki všečkajo, komentirajo itd. Moje osebno mnenje je, da je slika najbolj priljubljen način komunikacije. Z njim lahko delimo in prenesemo večino informacij v najkrajšem možnem času.
Zakaj sta v XMAGE samo dva slikovna sloga - svetel in živahen – jih bomo v prihodnosti videli več?
Da, slikovna sloga sta samo svetli in živahen. To definiramo kot slog XMAGE, ne kot filter. In če se dotaknete gumba v vmesniku, boste ugotovili, da obstaja veliko filtrov. Res je, da imamo samo te sloge XMAGE, vendar imamo veliko filtrov.
Bomo v prihodnosti videli več slogov?
Ne. Za zdaj bomo nadaljevali bomo z obstoječimi in v bližnji prihodnosti ne bo dodatnih.
Če se vrnemo malo na začetek, me zanima še nekaj podrobnosti o glavnih dveh delih kamere, strojni in programski opremi. Kolikšen odstotek vašega uspeha gre pripisati programski opremi in kakšen optiki kamere? Kakšni so odstotki med obema stvarema?
Pravzaprav nismo nikoli določili odstotka prispevka strojne ali programske opreme. Ker, kot ste videli, je vsak del - optika, mehanika, obdelava slik - pomemben. Na primer, optika ni le strojna oprema. Ima tudi programski del za natančno nastavitev končne slike. Tako je znotraj vsakega dela ali vsakega majhnega dela težko ugotoviti razliko med točnim deležem prispevka strojne in programske opreme.
Drugič, imamo skupino inženirjev, ki je odgovorna za končno izkušnjo. Imenujemo jo skupina za tehnično upravljanje kamere. Ta skupina vključuje vse dele optike, mehanike, obdelave umetne inteligence, slikanja in odloča o načrtu delovanja kamere v prihodnosti. Skupaj sprejmejo končno odločitev, ker kot sem že omenil, je treba tudi vsako majhno odločitev obravnavati z vidika celotnega sistema.
Iz teh dveh razlogov torej ne morem natančno povedati, kateri del prispeva več kot drugi del. To je kombinacija. Lahko rečemo, da je 50/50.
Ali menite, da je trend uporabe 1-palčnega senzorja dolgoročno vzdržen pri večjih telefonih? In ali nameravate ponuditi tak model? Kakšna je po vašem mnenju optimalna velikost senzorja za mobilne naprave?
To odločitev bomo sprejeli z vidika zasnove celotnega sistema. Ni nujno »tem večje, tem bolje«. Ni vedno v to smer, ampak da, resno razmišljamo o uporabi te vrste slikovnega senzorja. A na koncu bo odvisno od številnih dejavnikov. Vedno iščemo dobro ravnotežje med vsemi komponentami sistema in izkušnjo končnega uporabnika.
Kako ste se odločili za ravno 3,5-palčni optični zoom v P60 Pro? Ali nameravate v prihodnje telefone s kamero dati večji zoom, da bi konkurirali drugim podjetjem?
Pravzaprav je 3,5 kombinacija vseh dejavnikov. Na podlagi vseh teh dejavnikov je odločitev o velikosti, širini in nadzornem algoritmu. In glede na povratne informacije uporabnikov, je 3,5 odličen zoom za uporabo, enostaven za uporabo, za fotografiranje, zajemanje oddaljenih predmetov. Osebno želim doseči optični zoom do 10 ali 20-krat. Večji kot je, boljši je. Vendar moramo upoštevati nekaj dejstev, širino in velikost, pa tudi optično zmogljivost. Vendar je zelo težko ohraniti nedotaknjeno sliko, nadzorovati popačenje in nadzorovati delovanje objektiva z večjim zoomom. A to ne pomeni, da smo to smer opustili. Nasprotno, v laboratoriju še naprej preizkušamo različne tehnologije, da bi skrajšali razdaljo in poskušali izdelati modul za izdelavo 10-krat večjega zoom objektiva. Vendar je treba različne dejavnike upoštevati skupaj. Na primer, ne bi kupili pametnega telefona z 10- ali 15-kratnim zoomom, ki je krhek. Pri snovanju pametnega telefona je treba vse upoštevati s praktičnega vidika. Kakovost, proizvodni proces in stopnje donosa. Na podlagi tega sprejmemo končno odločitev.
Ali testirate kovinske leče? Kaj menite o tem in katera bo naslednja velika izboljšava mobilne fotografije?
Kovinska leča je za nas zelo, rekel bi, vznemirljiv koncept. Trenutno se veliko tehnologije preizkuša v laboratorijih, nekaj tudi v kooperacijskih projektih. S kovinsko lečo bi izginilo veliko težav, ki sem jih omenil – na primer težava s težo, zoom, več drugih stvari. A seveda ni enostavno. To je zelo težko, ker je povezano z veliko temeljnimi tehnologijami. Mislim pa, da bo z raziskavami prišlo do nekaterih rezultatov, ki bodo uporabljeni v izdelkih nove generacije. Za nas je glavni cilj zagotoviti potrošniku boljšo podobo v kateremkoli scenariju in tudi zelo enostavno upravljanje. To želimo doseči.
Ali obstajajo načrti za več profesionalnih funkcij za zajem videa? Npr. razmerje 21:9, 4K itd?
Da. Upoštevali smo vse te profesionalne funkcije in upamo, da se bodo pojavile v prihodnjih novih vodilnih pametnih telefonih. Vendar se ne bodo pojavile vse naenkrat. V zvezi z videoposnetkom bi rad delil nekaj misli in idej. Video je namreč super stvar, pomaga nam ujeti vsa gibanja, gibljive dele našega življenja, še posebej, da ujamemo kakšno zgodbo ali še posebej, da posnamemo naše otroke in ohranimo spomine za vedno. Obstaja pa še en zelo velik izziv za video. Kako ga urediti, kako ga uporabiti, kako to dati v skupno rabo, o zmogljivosti, o veliki velikosti videa, o omejitvi pasovne širine za prenos itd. O tem moramo razmišljati zelo resno in narediti dobro za potrošnika, saj nove boljše zmogljivosti, nove funkcije in nove zmogljivosti programske ter strojne opreme neizogibno pomenijo tudi višje stroške. To je kompromisni proces uravnoteženja.