Ob pandemiji covida-19 smo se lahko dodobra prepričali, kako pomembno vlogo v našem življenju igra šport. Pomaga nam namreč obdržati krhko ravnovesje med delom in sprostitvijo. Je vir zabave in je edini, ki nas lahko spravi v naravo ali na ulice, zaradi zdravja, veselja, ponosa.
Na srečo kljub praznim dvoranam, stadionom in dirkališčem v zadnjem letu športni navdušenci nismo bili prikrajšani za spremljanje športnih dogodkov »v živo«. Vrhunski športniki, za katere je podpora navijačev neprecenljiva, pa svoje zmage in poraze z navijači prav tako skorajda »v živo« delijo na družbenih omrežjih. A novi načini gledanja športa in športnih dogodkov ter ogromni premiki v navijaški kulturi zahtevajo tudi nove tehnološke rešitve.
Med Super Bowlom kar 49.000 obiskovalcev uporabljalo Wi-Fi
Kaj bi torej bilo, če bi do epidemije prišlo pred petnajstimi leti, ko mobilna omrežja še niso bila tako zmogljiva in tehnologije tako razvite kot danes, si je pravzaprav težko zamisliti. Zagotovo pa bi bile posledice za šport precej hujše.
Vse večjo potrebo po digitalizaciji športne industriji in o razsežnostih sprememb, ki jo čakajo, so začele napovedovati že številke o nepredstavljivih prenosih podatkov med tekmo za zmagovalca ameriške nogometne lige Super Bowl.
Februarja lani so obiskovalci tako poleg 11,5 terabajta mobilnih podatkov uporabili tudi več kot 24 terabajtov podatkov prek brezžičnega omrežja na stadionu Mercedes-Benz v Atlanti (od tega deset terabajtov že pred začetkom tekme). Kar je skoraj za polovico več kot na enaki tekmi leto poprej, medtem ko so leta 2014 uporabili vsega le 3,2 terabajta podatkov. Wi-Fi je ob polčasu tako hkrati uporabilo kar 30.600 navijačev in 49.000 čez celotno tekmo. Zato je hitro, zmogljivo in zanesljivo brezžično omrežje na stadionih in v športnih arenah vse vitalnejšega pomena.
Omogočilo bo športno prihodnost
Vpogled v podatke v realnem času – na primer o tem, koliko časa in kako hitro igralec šprinta, po možnosti z uporabo razširjene resničnosti, ogled video poudarkov in hkrati objavljanje vsebin na družbenih omrežjih, je tako samo nekaj želja in pričakovanj, ki jih imajo današnji navijači.
Najnovejša generacija mobilnih omrežij, ki naj bi bila sposobna med seboj povezati tudi do milijon pametnih naprav na kvadratni kilometer, med primarnimi atributi 5G pa so tudi bistveno hitrejši pretok podatkov in izjemno zanesljiv odziv praktično v realnem času, organizatorjem množičnih športnih prireditev prinaša marsikatero rešitev. Še več – v prihodnje bo omogočil razvoj povsem novih aplikacij, obstoječe pa naredil učinkovitejše ter tako spremenil celotno športno industrijo in odprl široko paleto zabavnih možnosti. Pred nami so tako povsem novi načini spremljanja in ukvarjanja s športom.
Pametni stadioni osvajajo Evropo
Do leta 2024 naj bi v opremljanje pametnih stadionov po svetu vložili že dobrih 22 milijard evrov in ta hip naj bi imeli v Evropi tehnično najbolje opremljene. Prav odsotnost gledalcev zaradi epidemije je namreč omogočila, da organizatorji stadione in druga pomembna športna prizorišča ter infrastrukturno še bolje pripravijo na čas, ko se navijači vračamo nanje.
Med najsodobnejšimi pametnimi stadioni športni strokovnjaki denimo omenjajo stadion madridskega Atletica The Wanda Metropolitan. Opremljen naj bi bil kar s 1500 točkami Wi-Fi, 6000 omrežnimi priključki, obiskovalci pa bodo lahko s pomočjo aplikacije dobili informacije o prostih parkirnih mestih, lokaciji sedežev in najbližjem stranišču, imeli pa bodo tudi dostop do oblaka, kjer se predvaja neposreden prenos tekme.
Tudi Bolt Arena v Helsinkih je bila med prvimi na svetu opremljena z omrežjem 5G. Tako naj bi navijači ob neposrednem prenosu tekme sedaj dobili še informacije o igralcih v realnem času ter prenos z možnostjo 360-stopinjskega ogleda v tehniki HD ob hkratnem spremljanju biometrike in premikanja igralcev.
Številne prednosti tudi za medijske hiše in organizatorje dogodkov
Kamere, ki že podpirajo omrežje pete generacije, tako odpravljajo potrebo po uporabi kablov in lažje pokrivajo športe, ki se odvijajo na velikem območju. Omrežje 5G pa snemalnim ekipam na terenu hkrati omogoča tudi pošiljanje posnetega materiala neposredno v osrednje vozlišče in ne v zunanji oddajnik. Kar medijskim hišam zmanjšuje produkcijske stroške in skupinam na terenu omogoča, da v istem dnevu delajo na več dogodkih hkrati. Rezinjenje omrežja 5G bo ob tem zagotovilo še večjo raven učinkovitosti in izjemno majhna zakasnitev bo, kot rečeno, ponudila povsem nove izkušnje, zlasti na področju navidezne resničnosti.
Vseh novosti v športu vsekakor ni mogoče napovedati, vendar smo lahko prepričani, da bo 5G pri številnih igral ključno vlogo. Po podatkih Vodafona 76 odstotkov odločevalcev v športni industriji namreč že načrtuje uporabo 5G za spodbujanje inovacij. Nenazadnje se bo 5G v naslednjem desetletju zasidral v industriji in našem vsakdanjem življenju, zato je povsem naravno, da njegov vpliv na šport ne bo nič manjši.